Grb Kikinde

Aktuelno

Budite informisani...

Po evropskim standardima

Datum: 04.03.2009.

 Opštinska uprava treba da bude po meri stvarnih potreba građana kiindske opštine, a da bi se to postiglo, neophodna je njena reforma, smatra načelnik Opštinske uprave u Kikindi Branko LJuboja.

- Trenutno stanje je kontradiktorno. Ima viška zaposlenih, a istovremeno nedostaju visokoobrazovani stručnjaci, pre svega kadrovi u oblasti građevinarstva i urbanizma, ekonomisti i pravnici. Dobili smo u nadležnost i lokalnu poresku administraciju, što, takođe, podrazumeva stručan i kvalitetan tim koji bi se bavio ovim ozbiljnim poslom - smatra LJuboja i rekao da i manje sredine od kikindske opštine imaju desetak zaposlenih u ovoj oblasti.

U proteklom periodu, po njegovim rečima, neki segmenti su bili zapostavljeni, pre svega Sekretarijat za inspekcijske poslove i zaštitu životne sredine, koji je i kadrovski i tehnički osiromašen da je, primera radi, inspekcija na selima gotovo zamrla.Pored kadrovskog, planira se i značajnije tehničko "osveženje" u ovoj oblasti.

Kao jedan od prioriteta lokalne administracije, on ističe završavanje i donošenje svih neophodnih urbanističkih planova koji su "usko grlo" i onemogućavaju ozbiljniji nastup Kikinde prema investitorima.

- U razumnom roku, od godinu, godinu i po, Kikinda mora da usvoji sve urbanističke planove, počev od Prostornog plana koji je pred usvajanjem, Generalnog urbanostičkog plana, Plana detaljne regulacije opštine. Time će se ubrzati izdavanje neophodnih dozvola od strane Opštinske uprave i drugih organa čiji osnivač je lokalna samouprava. Po mojim saznanjima, u pripremi je i izmena Zakona o planiranju i izgradnji, kojim će biti skraćeno vreme dobijanja građevinskih i urbanističkih dozvola - rekao je LJuboja.

On je istakao potrebu kompjuterske modernizacije, kako bi se obezbedio brz protok informacija i efikasniji rad i bolja povezanost sa građanima, kako u Kikindi, tako i u selima.

U toku je sistematizacija radnih mesta u Opštinskoj upravi i LJuboja je, kako je rekao, dao nalog svim sekretarima sekretarijata i rukovodiocima opštinskih službi da sačine predloge u svojim oblastima.

- Teško je napraviti idealnu, a mi ćemo se potruditi da načinimo najracionalniju Opštinsku upravu. Višak zaposlenih rešavaćemo u skladu sa zakonskim propisima. Konkurisaćemo za sredstva za otpremninu. Opštinska uprava je prilično "stara" i značajan broj zaposlenih već ispunjava ili će ubrzo da ispuni jedan od uslova za odlazak u penziju. Verujem da će na kraju mog mandata u Opštinskoj upravi biti manje zaposlenih, nego što ih je bilo u momentu kada sam imanovan na ovu funkciju - rekao je Branko LJuboja i dodao kako će dati sve od sebe da ona bude po evropskim standardima.

Inače, na platnom spisku Opštinske uprave nalazi se 167 lica. Među njima je 13 aktuelnih funkcionera, i šest bivših, iz prethodne vlasti, kojima, po zakonu, sleduje plata šest meseci po prestanku funkcije. Na određeno vreme zaposleno je 10 radnika.     

 

Nazad