Kulturni centar Kikinda, u saradnji sa Udruženjem nastavnika muzičke kulture Srbije, po prvi put je organizovao akreditovani stručni skup, odnosno konferenciju pod nazivom "Jačanje kompetencija nastavnika muzičke kulture u osnovnoj školi". Na skupu je učestvovalo više od 50 nastavnika muzičke kulture iz naše zemlje, a prisutne je pozdravila Marijana Mirkov, članica Gradskog veća.
''Edukacija prosvetnih radnika od velike ja važnosti u ovom sučaju onih koji se bave muzičkom kulturom koja je izuzetno važna grana. Učenici ponekad možda nisu ni svesni koliko je muzička kultura važna u njihovom obrazovanju i stvaranju njihove ličnost jer muzika nije samo opismenjavanje na muzičkom nivou nego celokupnog tela i duše. Grad Kikinda uvek će podržati ovakve programe koji za cilj imaju da edukuju prosvetne radnike kako bi stečeno znanje preneli na što bolji način i našim učenicima dali što bolje znanje'', poručila je Marijana Mirkov.
Procenjeno je da je značaj rada sa decom u mlađim i najmlađim uzrastima izuzetno važan što se tiče kasnijeg muzičkog školovanja i njihovog obrazovanja:
''Saznanja su da u stvari te prve muzičke korake deca stiču u vrtićima, da bi kasnije došli u osnovne škole i sa nastavnicima ra dalje i da njihovim radom upoznaju svoj talenat i ono čime žele da se bave i koliko mogu svoj talenat da unaprede'', dodao je Marko Markovljev, V.D,. direktora Kulturnog centra Kikinda.
Seminar je tako koncipiran da budu obuhvaćeni svi aspekti rada za nastavnike muzičke kulture u osnovnim školama:
''Prvi put smo se zahvaljujući Kulturnom centru okupili u Kikindi, došli su nam nastavnici iz cele Srbije, koji su inače koordinatori svojih okruga. Muzika je nešto što leči, a na nama je da naučimo decu da raspoznaju kvalitet od kiča'', nadovezala se Aleksandra Stanković, predsednica strukovnog Udruženja nastavnika muzičke kulture Srbije.
Jedno od predavanja bio je i model komunikacije u školskom horu:
''Rukovodeći se modelima koji već postoje u komunikaciji, osmislila sam model izvođenja muzike pevanjem, tačnije verbalni i neverbalni način komunikacije koji se događa tokom pripremanja hora i izvođenja kompozicija. Želja mi je da polaznici hora suštinu shvate iz drugačijeg ugla, da postoji pretkomunikacija, komunikacija i postkomunikacija'', dodala je prof. dr Biljana Jeremić, glavni predavač.