Grb Kikinde

Актуелно

Будите информисани...

У кабинету код председника Општине

Датум: 06.08.2009.

 

 

Председник Општине Илија Војиновић разговарао је данас у свом кабинету са тринаесторо грађана о њиховим проблемима. Војиновић је тражио директне сусрете са становницима кикиндске општине и, како је рекао, сваког другог четвртка моћи ће да дођу, где ће их примити он, или неко од његових најближих сарадника.

 


- Данас сам примио у свој кабинет 13 грађана. Већина тражи посао, а неки су се жалили и на поплаве изазване великим кишама. Знам да се тешко живи, Општина не може да обезбеди новац за сваки појединачан случај. Не могу да обећам запослење, али могу да обећам да ће наша комунална инспекција изаћи на терен и утврдити у каквом су стању канали за кишну канализацију, ко их је затрпао и предузети мере да се то отклони - рекао је Војиновић.

 


За сусрет са председником Општине или његовим сарадницима требало би требало да се пријаве у кабинету председника, напишу захтев, односно попуне формулар и сачекају свој ред, одноно позив.

Одржан састанак Комисије за пандемијски грип

Датум: 06.08.2009.

 Данас је у згради Скупштине општине одржан први радни састанак Комисије за пандемијски грип, којим је председавао председник Општине Илија Војиновић. Он је, иначе по функцији, и председник овог тела.
На основу активности пре и у току пандемије грипа, Влада Републике Србије као први задатак наводи оснивање координационих тела( комисија). Чланови Општинског већа су, поступајући на основу препорука Покрајинског секретаријата за здравство, на  седници одржаној 15.јуна, донели решење о именовању Комисије за планирање и координацију активности на припремама за пандемијски грип. Њен задатак је да сагледа све чињенице од значаја, планира, спроводи и иницира активности на подручју своје надлежности како би се учинило све на сузбијању пандемије грипа и ублажавање последица.
Како је изјавио члан Општинског већа за здравство, спорт и омладину др Душан Коларовић основане су комисије на нивоу Здравственог центра, односно примарне и секундарне здравствене заштите.
- Наш задатак је да утврдимо делатности и конкретне задатке који нам предстоје на нивоу локалне самоуправе. Иначе, у овој комисији су и релевантни стручњаци, лекари, еподемиолози, координатори, директори школа. Можемо да кажемо да је покривена цела кикиндска општина и у случају пандемије ове врсте грипа, не би требало да буде никаквих већих проблема - истакао је Коларовић.
Иначе, први случај "мексичког" или, како га још зову, "свињског грипа" , типа А Х1 Н1, регистрован је половином јула и у Кикинди. Радило се о тридесетогодишњем младићу који је након неколико дана проведених у болници, отпуштен и послат кући као излечен.
Нови тип грипа први пут је регистрован у Србији у другој половини јуна.
Овај вирус има већу способност од обичног да се прошири, не само на горње респираторне путеве, већ у ниже слојеве плућа, што повећава могућност да прерасте у запаљење овог органа за дисање.

 

Разговор са грађанима

Датум: 06.08.2009.

 На позив једног броја грађана, члан Општинског већа задужен за комуналну инфраструктуру и инвестиције Бранислав Чолак, обишао је део Синђелићеве улице, као и Велики бедем.


Становници у овом делу Кикинде имају велики проблем са подземним водама. Септичке јаме им се преливају, а двориштима их има и по неколико. Неке куће су ниже од нивоа пута и случају већих падавина, како је било током јуна и почетком јула, вода им задаје велику муку. Интересовали су се како да реше овај проблем, односно питали су Чолака када ће у овом делу града бити  изграђена фекална канализација.
Како је изјавио члан Општинског већа Чолак, урађени су пројекти за изградњу фекалне канализације за Синђелићеву, Велики бедем и Косовску улицу.


- У току је овај посао у сливу улице Николе Француског и најпре то морамо да завршимо. Мислим да ће посао бити окончан до краја ове године. Како је овај део града где смо сада веома угрожен, постоји могућност да посао почнемо наредне грађевинске сезоне. Израчунали смо да изградња фекалне канализације у Синђелићевој и Косовској улици кошта око 32 милиона динара. Ових дана израчунаћемо колика је новчана цифра и за Велики бедем. Са изградњом једне црпне станице, према грубој рачуници, укупан захват вреди око 120 милиона динара. Новац за овај подухват немамо. Тражићемо га на другим местима, пре свега у покрајинском Фонду за капитална улагања и у неким европским фондовима. Изградњу фекалне канализације, иначе, финансирамо средствима градског самодоприноса који крајем године истиче и апелујуем на грађане да гласају за његово поновно увођење, јер су та средства строго наменска и без њих не можемо наставити изградњу канализације - рекао је Чолак и додао да за њен завршетак у читавом граду треба око 550 милиона динара, што је, отприлике, половина општинског буџета за 2009. годину.


Иначе, сличан проблем имају и грађани који живе на "стрелишту". Њима је још теже, јер није завршен урбанистички план ни пројекат изградње фекалне канализације. Чолак је обећао да ће локална власт убрзати израду ових неопхподних докумената.

Обавезни избор педијатра

Датум: 06.08.2009.

 До краја ове године, родитељи су дужни да одаберу педијатра у Школском диспанзеру, који ће, евентуално, да лечи њихово дете. Из ове здравствене установе алепују на њих да дођу са децом и одаберу лекара, јер то малишани нису у стању сами да учине. Уколико родитељи нису задовољни сарадњом са одабраним педијатром, могу без образложења да га промене. Ако одабрани медицинар тренутно не ради, сваки други је дужан да прими малишане.


Иначе, здравствена установа је још прошле године истакла списак од седам педијатара које родитељи морају да одаберу како би лечили њихову децу у Дечјем или Школском диспанзеру.


Леркар се бира на годину дана, али уколико доритељи нису задовољни сарадњом, могу да га промене без посебног објашњења. Такође, и лекар може да тражи да не прима неке родитеље, уколико закључи да се не придржавају датих савета.


Иначе, родитељ бира педијатра за своје дете до његове осамнаесте године. Одабрани лекар има увид у здравствено стање детета од његовог рођења, до завршетка школовања. Он је задужен за праћење психовизичког развоја детета, евентуалних обољења, вакцина и систематске прегледе.

Ускоро прихватилиште за псе

Датум: 05.08.2009.

 Након скорашње одлуке Општинског већа о давању начелне сагласности на предлог финансијског плана за подизање прихватилишта за псе и мачке луталице, в.д. директора Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду Небојша Лакета, на данашњој конференцији за новинаре, говорио је о овом подухвату који би требало да трајно реши или барем ублажи проблеме са овим животињама.
Он је рекао да је требало урадити пуно административних предрадњи, како би се дошло до реализације овог подухвата.
Прихватилиште за животиње биће на Тополском путу бб, односно поред нове сточне пијаце. У ту сврху требало би да буде реновирана једна зграда, по свим стандардима према Закону о добробити животиња.
- У стбари, ми нећемо имати само прихватилиште за псе и мачке луталице, него зоохигијеничарску службу, што, по важећим законским прописима, мора да има град какав је Кикинда. Ова служба би требало да има девет запослених и тада ћемо моћи да уклањамо и лешеве угинулих домаћих животиња. Наравно, све ће ићи постепено, колико будемо имали средстава. За почетак, формирамо само прихватилиште за псе и мачке луталице. Надам се да ће реконструкција ове зграде на "Тозином" погону три ускоро да почне. Према мојим предвиђањима, радови би требало да буду окончани за два месеца и након добијања употребне дозволе од стране Министарства за пољопривреду, прихватилиште ће моћи да прими прве штићенике. Најважније је да је локална самоуправа стала иза овог подухвата и решила да га финансијски подржи. По грубим предрачунима, адаптација зграде која би требало да буде претворена у прихватилиште са свим пратећим садржајима, кошта око 10 милиона динара. Како буду одобравана средства, тако ћемо да радимо - рекао је Лакета.
Требало би изградити кавезе за животиње, оспособити просторије за боравак радника, који морају увек да буду присутни. Неопходна је и просторија са замрзивачима где би угинуле животиње биле привремено остављане, соба за волонтере, за ветеринарску амбуланту, купатило са санитаријама, простор за животињску храну... Осим тога, рекао је Лакета, за функционисање ове службе неопходно је и једно возило.
- Надам се да ћемо обављати услуге и за друге, нама суседне општине, чиме бисмо решили и њихов проблем. Наравно, то се наплаћује и ми ћемо остваривати и приходе - рекао је он .
У прихватилишту би требало да буде смештено око 150 паса и мачака. Прама законским прописима, њихов боравак на овом месту је до 30 дана.