Grb Kikinde


Saopštenja Gradskog veća

Pratite rad gradskog veća...

Održana 64. sednica Opštinskog veća

Datum: 01.12.2009.

Na jučerašnjoj sednici Opštinskog veća kojom je predsedavao zamenik predsenika Opštine Miloš Latinović, utvrđen je predlog odluke o uvođenju mesnog samodoprinosa za Kikindu. Građani Kikinde sa pravom glasa imaće priliku da se o njemu izjasne od 10. do 30. decembra, nakon što konačnu odluku potvrde odbornici Skupštine opštine.


Ukoliko bude izglasan, važiće pet godina, od 1. januara 2010, do 31. decembra 2014. godine. Zaposleni i penzioneri ( ovi drugi uz pismenu saglasnost) izdvajali bi po dva procenta mesečno od svojih primanja. Vlasnici poljoprivrednog zemljišta plaćalili bi godišnje 100 dinara po hektaru, a oni koji obavljaju samostalnu delatnost, bilo da plaćaju ili ne plaćaju porez u paušalu, 5 odsto.
Prema predloženom programu, 70 odsto prikupljenih sredstava na ime gradskog samoroprinosa koristilo bi se za komunalnu infrastrukturu, odnosno za izgradnju fekalne kanalizacije i gradske vodovodne mreže.
Kako je predloženo, ostalih 30 odsto trošeno bi na finansiranje udruženja građana, za sport i kulturu i verske objekte, odnosno za civilni sektor. Imenovana je i sedmočlana Komisija za sprovođenje referenduma o uvođenju samodoprinosa u Kikindi, čiji je predsednik Ilija Vojinović, predsednik Opštine Kikinda.


Kako je konstatovano, sadašnji samodoprinos na teritoriji naseljenog mesta Kikinda ističe 31. decembra 2009. godine. Iz dosadašnjeg iskustva očigledno je da je imao značajnu ulogu kao važan prihod za zadovoljavanje zajedničkih interesa i potreba građana Kikinde.
Zakonom o finansiranju lokalne samouprave predviđeno je da odluku o samodoprinosu građani donose referendumom, a da se način i oblik njihovog neposrednog izjašnjavanja uređuje opštinskim Statutom. Statut Opštine Kikinda predviđa i mogućnost da se građani o samodoprinosu mogu izjasniti uz potpis. Odluka o novom samodoprinosu je doneta ako se „za“ izjasni većina građana koja je glasala, pod uslovom da je glasalo više od polovine od ukupnog broja meštana Kikinde sa pravom glasa.


Utvrđen je predlog zaključka o ponovnom pokretanju inicijative kako bi Kikinda dobila status grada. Praktično, Skupština opštine pokreće inicijativu za donošnje Zakona o izmenama i dopunama Zakona o teritorijalnoj organizacije Rapublike Srbije, kojim se menja oblik teritorijalne jedinice lokalne samouprave iz opštine, u grad Kikinda. U tom cilju, Udruženje građana „Kikindski forum“ sakupilo je preko 7.000 potpisa građana za ovu statusnu promenu, imajući u vidu da su se stekli ekonomski, administrativni, geografski, kultirni i drugi uslovi kako bi Kikinda poslata grad u administrativnom smislu. Naš grad, inače, nastupa zajedno sa Pirotom u ovoj akciji, budući da jedini u Srbiji, kao sedišta okruga,  nemaju pomenuti status.
Prihvaćen je predlog o povećanju broja korisnika narodne kuhinje u opštini, počev od 1. decembra 2009, na 500 kuvanih obroka i 400 lanč paketa. Dosad je pripremano dnevno 400 obroka i 300 lanč paketa. Kako je konstatovano, kuhinja Crvenog krsta može privremeno da podmiri još novih 100 korisnika kuvanih obroka i isto toliko pomenutih paketa u seoskim sredinama, uz postojeću finansijsku podršku lokalne samouprave i donaciju Vlade Srbije.


Razmatrana je i prihvaćena informacija o mesnim kancelarijama za mlade, kao organizacionim jedinicama lokalne uprave, u kojim su utvrđene procedure i sistemi za kreiranje lokalne politike za omladinu. NJihova osnovna uloga je ostvarivanje prava i zadovolje potrebe mladih za dugoročnom politikom. Mesne kancelarije za mlade bile bi smeštene u prostorijama kulturno-umetničkih društava, mesnih kancelarija, odnosno u prostoru gde je moguća realizacija njihovih zadataka i aktivnosti.
Obrazovan je i Savet za migracije i trajna rešenja, u cilju izrade Lokalnog akcionog plana za unapređenje položaja izbeglih i interno raseljenih lica u kikindskoj opštini.
Utvrđen je i upućen Skupštini opštine na razmatranje predlog odluke o izmenama i dopunama Odluke o proširenim pravima i oblicima socijalne zaštite, imajućiu vidu činjenicu da u opštini postoji sve veći broj ugroženih građana, kojim je neophodno hitno zbrinjavanje i smeštaj. Kikindski Gerontološki centar je predložio osnivaču da izmeni postojeću odluku i ugradi odredbe koje regulišu osnivanje prihvatne stanice.


Prihvaćena je i informacija povodom prijave protestne vožnje taksi vozača, najavljene za danas u Kikindi. Takođe, zadužuje se Sekretarijat za inspekcijske poslove da u saradnji sa taksi udruženjima, intenzivira kontrolu nelegalnog obavljanja ove delatnosti.
Razmatrana je i prihvaćena informacija o izvršenim javnim radovima u opštini. Prihvaćen je izveštaj o radu i finansijskom poslovanju Apoteke „Kikinda“ u 2008. godini. U skladu sa planom i programom rada, koristeći raspoložive objekte, „Apoteka“ je lane ostvarila ukupan prihod od 259.053.000 dinara, dok je rashod dostigao cifru od 259.117.000 dinara.


Razmatran je i predlog cenovnika usluga preduzeća „Parking-sistem i garaže“ D.O.O. Kikinda. Opštinsko veće je delimično uvažilo zahtev ove firme za promenu cena usluga. Tako će sat vremena parkiranja u prvoj zoni, umesto dosadašnjih 20, koštati 30 dinara, dok će u drugoj zoni vozači umesto 18, plaćati 20 dinara za zauzimanje parking površine. Uvedena je i parking karta za celodnevno parkiranje koja košta 100 dinara. Takođe, predloženo je da cena univerzalne parking karte za jedan mesec, umesto dosadašnjih 5.200, košta 2.000 dinara. Sa parkirališta između Trga srpskih dobrovoljava i Nemanjine ulice biće uklonjena rampa. Cenovnik novih usluga stupiće na snagu nakon što ga odobri predsednik Opštine, osam dana od dana objavljivanja u „Službenom glasniku Opštine Kikinda“.     
  

Održana 63 sednica Opštinskog veća

Datum: 23.11.2009.

 Članovi Opštinskog veća su na današnjoj sednici razmatrali predlog vansudskog poravnanja sa NIS a.d. Novi Sad.
Sporazum između Opštine i NISa reguliše način izmirenja 2.464.901, 41 dinara – duga zaostalog iz prošlog perioda.
Branislav Blažić, tadašnji predsednik opštine 15.03.2007. zaključo je ugovor o izvođenju radova na izradi pijozometrijskih bušotina u priobalju reke Tise, čija je projekta vrdenost iznosila 1.670.362,45 dinara. Ovim projektom je trebalo da se ispitaju mogućnosti vodosnabdevanja Kikinde.
Rešenjem Trgovinskog suda u Novom Sadu Opština je dužna da izmiri dugovanja prema ovoj kompaniji, uključući i kamatu. 
Imajući u vidu dobre poslovne i sve druge odnose između opštine i NISa, kao i razumevanje NISa za trenutnu finansijsku situaciju u opštini postignut je dogovor da se dug plati na osam jednakih rata, počevši od 10. janura 2010. godine.

Veće je raspisalo konkurs za sufinansiranje programa/projekta koji svojim kvalitetom doprinose razvoju, unapređenju i afirmaciji sporta za 2010. godinu. Sportski klubovi i udruženja koja se ne odazovu konkursu neće u 2010. godini biti finansirani od strane Opštine Kikinda.
Član Opštinskog veća zadužen za zdravstvo dr Dušan Kolarović informisao je Veće da je u bolnici trenutno 9 pacijenata obolelih od gripa. Službe su angažovane kako bi se situacija držala pod kontrolom i mesta panici nema.

Utvrđen je predlog odluke o izmenama i dopunama Odluke o prevozu u drumskom saobraćaju i upućen je odbornicima Skupštine na usvajanje.
Ovim predlogom  precizira se da je taksi prevoznik dužan da u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva za brisanje delatnosti taksi prevoza  iz registra  Agencije za privredne registre(ili privremenog prekida, brisanja iz Registra po sili zakona), nadležnom organu  Opštinske uprave za poslove saobraćaja vrati svetleću krovnu taksi oznaku.
Članovi Opštinskog veća su usvojili predlog operativnog plana za rešavanje problema pasa lutalica na teritoriji opštine Kikinda, a usvojili su i predlog pravilnika o radu zoohigijeničarske službe opštine Kikinda.
Veće je informisano da je Školski odbor Ekonomsko - trgovinske škole, poštujući Zaključak Opštinskog veća doneo odluku da su do 31. decembra DOO “Grebec“ i STR “Tkanina“ dužni da isprazne školski prostor.
Utvrđen je odgovor na odborničko pitanje odbornika Svetislava Vukmirice.

Održana 62. sednica Opštinskog veća

Datum: 16.11.2009.

Na današnjoj sednici Opštinskog veća razmatran je i usvojen finansijski izveštaj 24. turističke, privredne i kulturne manifestacije „Dani ludaje“, koja je od 9. do 11. oktobra održana u Kikindi.
Ukupni troškovi trodnevnih „Dana ludaje“ dostigli su cifru od 1.942.456 dinara, čime je ispoštovan zahtev Opštinskog veća da cena organizacije ovogodišnje manifestacije ne sme preći limit od 2 miliona dinara.
Kako je rečeno na sednici, priprema narednih „Dana ludaje“ mora da počne odmah nakon Nove godine i potrebno je tražiti odgovarajuće sponzore, odnosno voditi računa da se ostvari veći prihod nego dosad.


Usvojena je informacija Sekretarijata za društvene delatnosti o nadležnostima opštine u domenu primarne zdravstvene zaštite, imajući u vidu razdvajanje Opšte bolnice i Doma zdravlja, odnosno zdravstvene ustanove Apoteka.
Skupština opštine je, inače, 4. oktobra 2006. godine donela odluku o osnivanju Zdravstvene ustanove Apoteka Kikinda, a ista odluka usvojena je 18. decembra 2006. godine kada je u pitanju Dom zdravlja.
Razmatrana je i usvojena informacija o finansiranju prevoza učenika sa teritorije kikindske opštine koji putuju u srednju školu „Đura Jakšić“ u Srpskoj Crnji.


Za prevoz desetak učenika u ovoj školskoj godini potrebno je mesečno prevozniku izdvojiti 75.000 dinara. Iz opšptinskog budžeta trebalo bi izdvojiti 50.000 dinara mesečno. Opština Nova Crnja obezbeđuje 10.000, a 15.000 dinara roditelji đaka.
Na sednici je razmatrana i usvojena informacija o zahtevu putem vansudskog poravnanja Dobrinke Nedeljković i Ružice Francuski za nadoknadu štete na ime porušenog stambenog objekta površine 54,59 kvadratnih metara na Trgu srpskih dobrovoljaca 9. Predložena je suma za nadoknadu štete u iznosu od 1.070.700 dinara, koliko je iznosila procena stručnog veštaka o vrednosti ove stambene jedinice. Inače, objekti na ovoj adresi porušeni su u proleće 2008. godine, bez rešenja o rušenju i bez saglasnisti vlasnika pomenutog stana, u cilju oslobađanja lokacije obuhvaćene Planom detaljne regulacije Bloka C-2. Vlasnice porušenog stana traže, inače, dodelu dva stana u nekoj od zgrada u centru Kikinde i isplatu u dinarskoj protivvrednosti 20.000 evra, na ime naknade štete zbog povrede prava na mirno uživanje imovine.


Razmatrana je molba Opšteg udruženja preduzetnika Kikinda radi dodele 200.000 dinara na ime obeležavanja 130 godina od osnivanja Srpske zanatlijske zadruge, prvog organizovanog udruživanja kikindskih preduzetnika.
Zaključeno je da će lokalna samouprava pomoći proslavu jubileja kikindskih preduzetnika, u skladu sa mogućnostima, o čemu će Opšte udruženje preduzetnika biti obavešteno. Proslava bi, inače, trebalo da bude održana 15. decembra.  

 

Održana 60. sednica Opštinskog veća

Datum: 10.11.2009.

Članovi Opštinskog veća su doneli Odluku  o raspisivanju Konkursa za sufinansiranje programa / projekata koji svojim kvalitetom doprinose razvoju i prezentaciji umetnosti i kulture za 2010. godinu.
Na sednici su  razmatrani zaključci Komisije za „Beli krst“ koji je izmešten bez razloga i čiji su ostaci smešteni u skladište „Hemika“ , da se on restaurira i vrati na staru lokaciju na kojoj je bio od 1953. godine.
Utvrđen je predlog odluke da se visina roditeljskog dodatka za prvo dete, koji obezbeđuje Opština, sa dosadašnjih 10 hiljada poveća na 15 hiljada dinara.

Javna agencija za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda je informisala Veće da je angažovala zrenjaninsku službu prihvatilišta za pse i mačke lutalice. Služba je sa četiri hvatača prošle nedelje sa teritorije grada uhvatila i transpotovala 29 pasa lutalica. Služba je prema njima postupala na human način poštujući Zakon o dobrobiti životinja.

Nakon uspešno sprovedenog referenduma za uvođenje mesnog samodoprinosa, zaključeno je da bi trebalo krenuti sa aktivnostima za uvođenje gradskog samodoprinosa.

Veće je obrazovalo Komisiju koja će predložiti potrebne mere kako bi JKP “6. oktobar“ preuzelo poslove održavanja atmosferske kanalizacije.

Članovi Veća su informisani o predstvljanju naše opštine na Sajmu lokalne samouprave u Beogradu, kao i o konkurisama za dodelu bespovratnih sredstava za podizanje poljozaštitnih pojaseva i za izradu projekata otpadnih i atmosferskih voda.

Članovi Veća dali su saglasnost  na godišnji program rada i predškolski program PU „Dragoljub Udicki“ za školsku 2009 / 2010. godinu.

Održana 59. sednica Opštinskog veća

Datum: 29.10.2009.

Rukovodstvo JP“Toplana“  dostavilo je zahtev predsedniku opštine o povećanju cene grejanja u proseku za 17,40 % u odnosu na cenu koja je trenutno u primeni, odn. 26,8 % u odnosu na cenu iz 2008. godine. Razmatrajući izuzetno lošu finanijsku situaciju, višemilionska dugovanja ovog preduzeća, članovi Veća ipak nisu prihvatili predloženo povećanje cene grejanja jer ono ne bi pokrilo nastala dugovanja.

Dostavljena Kalkulacija cene koštanja daljinskog grejanja za sezonu 2009/2010 godinu sa povećanjem cena u proseku od 26,80% u odnosu 2008. godinu nije u skladu sa  Revidiranim Memorandumom o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2009. godinu, sa projekcijama za 2010. i 2011. godinu kao ni sa Memorandum o utvrđivanju numeričkih smernica rasta cena proizvoda i usluga na koje Vlada Republike Srbije utiče direktno ili indirektno za period 2009-2011.godinu. Takođe i dostavljena Kalkulacija  cene koštanja daljinskog grejanja za sezonu 2009/2010 godinu rađena je na bazi rashoda iz Programa poslovanja za 2009. godinu i procene prihoda za 2009. godinu kao i  2010. godinu, bez plana rashoda za 2010. godinu. Odnosno kalkulacija cene grejanja obuhvata i 2010. godinu bez planiranih prihoda  i rashoda za tu istu godinu, već se samo povećala cena  na bazi pokrića procenjenog gubitka u 2009. godini. Međutim kako se gubitak poslovanja iskazuje po Završnom računu za 2009. godinu odnosno sa stanjem na dan 31.12.2009. godine, a kalkulacija se odnosi na grejnu sezonu 2009/2010 godinu, tj povećanje cena je najveće u grejnoj sezoni, dok je u letnjem periodu cena nepromenjena, evidentno je da bi povećanje cene grejanja imao samo delimičan efekat na gubitak nastao u 2009. godini, jer bi se prihod nastao povećanjem cena jednim delom prelio u prva tri meseca grejne sezone u 2010. godini.  Pored navedenog,  usvojenim Programom poslovanja preduzeća za 2009. godinu predviđen je gubitak kao posledica dispariteta cena, koji se planirao pokriti iz neraspoređene dobiti.

S obzirom na to da je problem izuzetno složen, Veće je prihvatilo zaključak da se informacija o stanju u JP „ Toplana“ uvrsti kao vanredna tačka na sutrašnjoj sednici Skupštine.