Grb Kikinde


Saopštenja Gradskog veća

Pratite rad gradskog veća...

Održana 6. sednica Opštinskog veća

Datum: 22.11.2013.

Na šestoj sednici Opštinskog veća utvrđen je Predlog izmena i dopuna Odluke o budžetu opštine Kikinda za 2013. godinu. Ujedno su razmatrane izmene i dopune programa poslovanja Javnog preduzeća „Direkcija za izgradnju grada“, Opštinske stambene agencije i Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda.

Veće je utvrdilo Predlog odluke o izmeni i dopuni Odluke o pristupanju izradi Plana detaljne regulacije vetroparka u Bašaidu i uputilo ga odbornicima Skupštine na dalje razmatranje i donošenje.

Veće je predložilo Skupštini da izglasa istu stopu poreza na imovinu koja je važila i prethodnih godina. Stopa poreza za fizička lica iznosila bi 0,30 %, a za pravna 0,40%.

Prema Odluci o određivanju zona i najopremljenije zone na teritoriji naše opštine, utvrđene su četiri zone, u zavisnosti od komunalne opremljenosti i opremljenosti javnim objektima, saobraćajne povezanosti sa centralnim delovima opštine Kikinda, odnosno opremljenosti radnim zonama i drugim sadržajima u naselju.

Utvrđen je Predlog odluke o osnivanju Centra za pružanje usluga socijalne zaštite opštine Kikinda, o čemu će konačnu odluku doneti odbornici na Skupštini. S obzirom na to da je Opština svojevremeno opremila Dnevni centar za mentalno nedovoljno razvijene osobe „Naša kuća“, da je plaćala zaposlene radnike u njemu, te radioničarski i kancelarijski materijal, osnivanje Centra za pružanje usluga socijalne zaštite opštine Kikinda neće predstavljati dodatni trošak za Opštinu. U Centru će se za početak baviti socijalnom zaštitom osoba sa smetnjama u razvoju, a ubuduće, u skladu sa mogućnostima i drugim uslugama.

Članovi Veća saglasni su da se Društvu za borbu protiv šećerne bolesti poslovni prostor na Trgu da na korišćenje bez naknade. Ovo društvo je neprofitna, humanitarna organizacija čiji je cilj edukacija i pomoć ljudima obolelim od šećerne bolesti, a pomenuti prostor se koristi kao specijalizovana prodavnica za dijabetičare.

Održana 5. sednica Opštinskog veća

Datum: 08.11.2013.

Članovi Opštinskog veća su na petoj sednici usvojili predlog Odluke o usvajanju regionalnog plana upravljanja otpadom za opštine Kikinda, Ada, Bečej i Novi Bečej, za period od 2010. do 2020. godine. Sporazum o formiranju regionalnog sistema upravljanja i deponovanja komunalnog otpada predviđa Kikindu kao centar sistema koji obuhvata ukupnu površinu od 210.383,27 hektara i broji 137.720 stanovnika. Plan treba da usvoje Skupštine svih opština.

Na osnovu Statuta opštine Kikinda, Veće je donelo Odluku o raspisivanju konkursa za dodelu Godišnje nagrade, koja se dodeljuje građanima, preduzećima, udruženjima građana i drugim organizacijama za značajna ostvarenja, naročito zalaganje i postignute uspehe u svim oblastima života i rada. Predlozi, koje mogu podneti sva pravna i fizička lica i Opštinsko veće opštine Kikinda, dostavljaju se u pisanom obliku, sa obrazloženjem i odgovarajućom dokumentacijom (diploma, sertifikat, pohvalnica itd.), koja bi bila od značaja za ocenu postignutih uspeha, najkasnije do 6. decembra.

Na sednici je doneto rešenje o obrazovanju Štaba zimske službe i data je saglasnost na njegov rad, kriterijume i standarde održavanja puteva u zimskim uslovima na teritoriji naše opštine za predstojeću zimsku sezonu.

Prihvaćeno je mišljenje Sekretarijata za društvene delatnosti Opštinske uprave i data je saglasnost na Godišnji plan rada i Predškolski program PU „Dragoljub Udicki“ Kikinda za školsku 2013/2014. godinu i Realizaciju godišnjeg plana rada za školsku 2012/2013. godinu.

Zbog ukazane potrebe da se u Tehničkoj školi uvrsti nov obrazovni profil – elektrotehničar informacionih tehnologija, Veće je izašlo u susret zahtevu ove škole obezbeđujući finansijsku podršku za uvođenje novog smera.

Veće je utvrdilo predlog Odluke o izmeni Odluke o tarifi komunalnih taksi i uputilo ga Skupštini opštine na razmatranje i donošenje. U Odluci visina takse za isticanje firme na poslovnom prostoru niže su od zakonskog minimuma, a mala privredna lica koja imaju godišnji prihod do 50.000.000 dinara, ne plaćaju komunalnu taksu.

S obzirom da Javna agencija za lokalno - ekonomski razvoj opštine Kikinda i Turistička organizacija opštine Kikinda nisu dale odgovarajuće rezultate, a istovremeno su uvećale troškove lokalne samouprave, Opštinsko veće je pokrenulo postupak gašenja ovih organizacionih jedinica.

Doneto je Rešenje o obrazovanju i imenovanju članova Komisije za udruženja građana i Rešenje o imenovanju Komisije za dodelu stipendija.

Prihvaćen je predlog Odluke o Fondu solidarnosti koja će zameniti postojeću odluku iz 1993. godine. Nužnost postojanja Fonda proizilazi iz teškog materijalnog položaja velikog procenta stanovništva u našoj opštini.

Održana 4. sednica Opštinskog veća

Datum: 30.10.2013.

Na četvrtoj sednici Opštinsko veće je utvrdilo predlog Odluke o donošenju Plana detaljne regulacije Stanice za snabdevanje gorivom na državnom putu Kikinda – Beograd i uputilo ga odbornicima Skupštine na razmatranje i donošenje.

Prihvaćena je informacija u vezi sa stambenim fondom opštine kojom je predviđeno da se za narednu budžetsku godinu planiraju sredstva za postavljanje kontejnera za stanovanje, najnužnije popravke i saniranje kvarova u stanovima i otkup starih uslovnih kuća za stanovanje u selima naše opštine.

Veće je dalo saglasnost da Udruženje žena opštine Kikinda i Asocijacija kulturnih društava sa teritorije kikindske opštine dobiju poslovni prostor na korišćenje bez naknade.

Članovi Veća razmatrali su molbu Predškolske ustanove „Dragoljub Udicki“ koja se obratila veću sa molbom za prijem četiri pomoćna radnika. U molbi se navodi da su iste poslove do sada obavljale saradnice u vaspitnom obrazovnom radu, koje su prema Zakonu bile u obavezi da se prekvalifikuju, što su i učinile. Prekvalifikacijom one stiču status vaspitno obrazovnog, a ne pomoćnog osoblja, te su za njih i predviđene druge zakonske obaveze u odnosu na raniji period.

Održana 3. sednica Opštinskog veća

Datum: 21.10.2013.

Na današnjoj sednici Veća diplomirani pravnik LJuban Sredić postavljen je za načelnika Opštinske uprave. Sredić je u prethodnom periodu obavljao funkciju sekretara Sekretarijata za stambeno-komunalne poslove, urbanizam i privredu. Načelnik je izabran na konkursu i ima mandat u trajanju od pet godina.

Na sednici je razmatran devetomesečni izveštaj o izvršenju Odluke o budžetu opštine Kikinda i konstatovano je da je prema priloženom izveštaju ostvarenje budžeta 53 posto, što znači da sledi rebalans kojim je neophodno smanjenje više stotina miliona dinara, ali i racionalnija potrošnja sredstava. Doneta su rešenja o razrešenju i imenovanju članova Komisije za planove opštine Kikinda, rešenje o obrazovanju i imenovanju Komisije za omladinu i rešenje o obrazovanju i imenovanju članova Saveta za bezbednost opštine Kikinda.

Zbog smanjenog ostvarenja prihoda u budžetu opštine Kikinda, obustavljeno je dalje finansiranje projekta „Romska školica“.
Članovi Veća utvrdili su odgovore na odbornička pitanja odbornika Miroslava Grujića i Mladena Đurana.

Održana 2. sednica Opštinskog veća

Datum: 07.10.2013.

Opštinsko veće utvrdilo je predlog Odluke o donošenju Izmena i dopuna Plana detaljne regulacije za delove blokova 41-43 u Kikindi i uputilo ga Skupštini opštine na razmatranje i donošenje.

Na Veću je obrazovana Komisija za izradu strategije za razvoj sporta u opštini Kikinda 2014-2018. Zadatak Komisije je da utvrdi probleme, predloži mere za njihovo rešavanje, način i postupak sprovođenja mera u periodu od 2014- 2018, kao i da uradi nacrt teksta Strategije. Predsednik komisije je Svetislav Vukmirica.

Na sednici je odlučeno da Opština prijavi na konkurs „EU Exchange 4“, koji doprinosi procesu strateških promena na lokalnom nivou kroz unapređenje administrativnih kapaciteta i efikasnosti pružanja usluga u jedinicima lokalne samouprave u Srbiji, a u skladu sa principima reforme javne uprave, posebnom nacionalnom politikom i praksom Evropske unije. “EU Exchange 4“ je dvogodišnji program koji finansira Delagacija Evropske unije u Srbiji, a sprovodi Stalna konferencija gradova i opština.

Opština će nastaviti da obezbeđuje finansijska sredstva za nastavak angažovanja personalnog asistenta, pratioca za ličnu pomoć detetu, kako bi ono lakše funkcionisalo i komuniciralo sa drugima tokom boravka u vrtiću i van njega. O tome da li je detetu potrebna dodatna podrška odlučuje Interresorna komisija, koja je sa radom počela u avgustu 2011. godine.