Grb Kikinde

Актуелно

Будите информисани...

По европским стандардима

Датум: 04.03.2009.

 Општинска управа треба да буде по мери стварних потреба грађана кииндске општине, а да би се то постигло, неопходна је њена реформа, сматра начелник Општинске управе у Кикинди Бранко Љубоја.

- Тренутно стање је контрадикторно. Има вишка запослених, а истовремено недостају високообразовани стручњаци, пре свега кадрови у области грађевинарства и урбанизма, економисти и правници. Добили смо у надлежност и локалну пореску администрацију, што, такође, подразумева стручан и квалитетан тим који би се бавио овим озбиљним послом - сматра Љубоја и рекао да и мање средине од кикиндске општине имају десетак запослених у овој области.

У протеклом периоду, по његовим речима, неки сегменти су били запостављени, пре свега Секретаријат за инспекцијске послове и заштиту животне средине, који је и кадровски и технички осиромашен да је, примера ради, инспекција на селима готово замрла.Поред кадровског, планира се и значајније техничко "освежење" у овој области.

Као један од приоритета локалне администрације, он истиче завршавање и доношење свих неопходних урбанистичких планова који су "уско грло" и онемогућавају озбиљнији наступ Кикинде према инвеститорима.

- У разумном року, од годину, годину и по, Кикинда мора да усвоји све урбанистичке планове, почев од Просторног плана који је пред усвајањем, Генералног урбаностичког плана, Плана детаљне регулације општине. Тиме ће се убрзати издавање неопходних дозвола од стране Општинске управе и других органа чији оснивач је локална самоуправа. По мојим сазнањима, у припреми је и измена Закона о планирању и изградњи, којим ће бити скраћено време добијања грађевинских и урбанистичких дозвола - рекао је Љубоја.

Он је истакао потребу компјутерске модернизације, како би се обезбедио брз проток информација и ефикаснији рад и боља повезаност са грађанима, како у Кикинди, тако и у селима.

У току је систематизација радних места у Општинској управи и Љубоја је, како је рекао, дао налог свим секретарима секретаријата и руководиоцима општинских служби да сачине предлоге у својим областима.

- Тешко је направити идеалну, а ми ћемо се потрудити да начинимо најрационалнију Општинску управу. Вишак запослених решаваћемо у складу са законским прописима. Конкурисаћемо за средства за отпремнину. Општинска управа је прилично "стара" и значајан број запослених већ испуњава или ће убрзо да испуни један од услова за одлазак у пензију. Верујем да ће на крају мог мандата у Општинској управи бити мање запослених, него што их је било у моменту када сам иманован на ову функцију - рекао је Бранко Љубоја и додао како ће дати све од себе да она буде по европским стандардима.

Иначе, на платном списку Општинске управе налази се 167 лица. Међу њима је 13 актуелних функционера, и шест бивших, из претходне власти, којима, по закону, следује плата шест месеци по престанку функције. На одређено време запослено је 10 радника.     

 

Назад