Grb Kikinde

Projekti

Projekti...

Razvoj lokalne samouprave - Developing local government

 

 

Saopštenje za javnost
24. septembar 2010.

 
PET MILIONA EVRA ZA OPŠTINSKE PROJEKTE
 
Delegacija Evropske unije u Republici Srbiji i Stalna konferencija gradova i opština organizovali su 24. septembra 2010. godine u Beogradu, svečanu promociju ugovora sa gradovima/opštinama kojima su odobreni projekti na osnovu prvog poziva u okviru EXCHANGE 3 programa.
 
Božidar Đelić, potpredsednik Vlade Republike Srbije je naveo da je 10 miliona evra određeno za program EXCHANGE 3 i izjavio: „Danas će 29 opština i gradova iz Srbije potpisati ugovore vredne 5 500 000 evra za unapređenje života u lokalnim sredinama, od razvoja strategija upravljanja čvrstim otpadom, preko uspostavljanja Geografskog informacionog sistema, unapređenja mogućnosti investiranja u turizam, jačanja lokalnih finansija. To su svi elementi poboljšanja poslovne klime i mogućnosti za investiranje i poboljšanje života“.
 
„EXCHANGE 3 program predstavlja veliki uspeh, jer stimuliše saradnju i razmenu iskustva između opština iz Srbije i Evropske unije. S jedne strane, ova saradnja će poboljšati kvalitet usluga za građane na lokalnom nivou, u ekonomskoj, socijalnoj i kulturnoj sferi, dok će s druge, direktno uključiti lokalne aktere u proces koji svaki dan, korak po korak, približava Srbiju Evropskoj uniji. I na kraju, ovi projekti stavljaju građane Srbije u sam centar procesa odlučivanja što je i ključna vrednost Evropske unije“, istakao je Vinsent Dežer, šef Delegacije Evropske unije u Republici Srbiji.
 
„Zahvaljujem se Delegaciji Evropske unije u Republici Srbiji, na kontinuiranom zalaganju za razvoj lokalne samouprave. Program EXCHANGE 3 predstavlja nastavak uspešne saradnje koja je u velikoj meri obeležila put Srbije ka članstvu u Evropskoj uniji. Posao još nije završen, naše društvo na svom putu i dalje mora proći kroz mnoge promene u svim sferama života, nadam se da ćemo uz pomoć prijatelja savladati sve prepreke i doći na cilj koji naši građani sa punim pravom iščekuju i postati punopravan član porodice evropskih naroda“, rekao je Đorđe Staničić, generalni sekretar SKGO.
 
Prvi poziv je raspisan 10. decembra 2009. godine, a projekti za cilj imaju jačanje kapaciteta lokalnih vlasti za unapređenje usluga i stimulisanje lokalnog razvoja u skladu sa razvojnim prioritetima. Nosioci projekta mogli su biti samo lokalne vlasti (grad, opština ili gradska opština) iz Republike Srbije i morali su da konkurišu sa najmanje jednom partnerskom lokalnom samoupravom (grad, opština, gradska opština) sa teritorije Republike Srbije ili iz države članice Evropske unije. Pored obaveznih partnera, kao partneri su mogli učestvovati i NVO registrovane u Srbiji, razvojne agencije registrovane u Srbiji, organizacije/institucije koje su delimično/potpuno finansirane iz republičkog ili gradskog/opštinskog budžeta, kao i regionalne vlasti iz zemalja članica EU.
 
Projekti su odobreni sledećim gradovima/opštinama: Dimitrovgrad, Nova Varoš, Zrenjanin, Arilje, Žagubica, Čajetina, Senta, Gadžin Han, Požarevac, Bač, Čačak, Blace, Vladičin Han, Koceljeva, Rača, Beočin, Zvezdara - Beograd, Trstenik, Vršac, Palilula - Niš, Žitorađa, Niš, Kikinda, Čoka, Knjaževac, Novi Sad, Lazarevac - Beograd, Kruševac i Žabalj. Ukupno 54 gradova i opština će učestvovati u realizaciji projekata. Pored navedenih 29, još 25 lokalnih samouprava će biti uključeno u realizaciju samo kao partneri. Veličina donacije iznosi između 100 000 i 300 000 evra za finansiranje podrške, studijskih poseta i manjih investicija (do 50 000 evra). Ukupna vrednost odobrenih projekata je 5.547.338 evra, od čega 4.864.224 evra predstavlja doprinos EU, dok iznos od 683.113 evra predstavlja doprinos lokalnih samouprava.
 
Za dodatne informacije možete se obratiti Željku Krnetiću, saradniku u Službi za informisanje SKGO putem telefona 011/3223-446, 064/870-3352 ili elektronski na zeljko.krnetic@skgo.org.
 

 

 


Razvoj lokalne samouprave - Developing local government

Uvod


Delegacija Evropske unije u Republici Srbiji je decembra 2009. godine raspisala poziv lokalnim samoupravama za podnošenje predloga projekata u okviru programa EXCHANGE 3. Kako je samim programom istaknuto, njegov osnovni cilj je „jačanje kapaciteta lokalnih vlasti za unapređenje pružanja usluga i stimulisanje lokalnog razvoja u skladu sa definisanim prioritetima“. Raspisujući poziv Delegacija je odredila i  deset oblasti po kojima lokalne samouprave mogu konkurisati za sredstva:


  • Dobro upravljanje i opštinski menadžment
  • Opštinske finansije
  • Komunalne usluge
  • Životno okruženje
  • Pitanja zaštite životne sredine
  • Prostorno planiranje
  • Socijalna politika i razvoj
  • Lokalni ekonomski razvoj
  • Obrazovanje
  • Opštinske usluge


Shodno navedenim ciljevima i oblastima, Opština Kikinda je u partnerstvu sa Opštinom Inđija, kreirala i konkurisala sa projektom “Developing local government“ (Razvoj lokalne samouprave).


Ciljevi


Opšti cilj projekta  „Razvoj lokalne samouprave“ je jačanje kapaciteta lokalne samouprave u Kikindi kroz povećanje efikasnosti i transparentnosti njenog rada, a sa težnjom povećanja kvaliteta usluga krajnjim korisnicima.  Iz ovako definisanog opšteg cilja proistekli su i konkretni projektni ciljevi:


  • Unapređenje postojećih modela e-uprave ( uvođenje tzv. Sistema 48 i kocepta One stop shop – Jedinstveni šalter za izdavanje dozvola )
  • Podizanje kapaciteta zaposlenih u lokalnoj samoupravi
  • Uspostavljanje brže i efikasnije komunikacije građana i privrednika sa lokalnom samoupravom
  • Uspostavljanje efikasnije koordinacije između Opštinske uprave, javnih ustanova i preduzeća
  • Povećanje transparentnosti rada lokalne samouprave
  • Brže rešavanje komunalnih problema


Rezultati


Rezltati projekta direktno proizlaze iz njegovih ciljeva i ostvarenje svakoga od njih uslovljeno je realizacijom svih ostalih. 


  • Implementiran Sistem 48 u opštini Kikinda

Krajnji efekat rada Sistema 48 biće vidljiv kroz interakciju lokalne samouprave i krajnjih korisnika ( građani, privredni i civilni sektor ). Drugim rečima, realizacijom ovog projekta korisnici će imati mogućnost ne samo da brzo i  lako prijave komunalni problem, već da očekuju i brz odgovor i rešenje. U ovom slučaju, procedura će biti sledeća.

Kada zaposleni u Opštinskoj upravi – Uslužnom centru primi zahtev, bilo putem elektronske pošte, SMS-om, telefonom ili lično, u zavisnosti od prirode zahteva on ga prosleđuje nadležnom organu, bez obzira da li se radi o Opštinskoj upravi ili o nekom javnom preduzeću. Nakon toga, nadležni organ je dužan da u roku od 48 sati postupi po zahtevu i da odgovor vrati nazad u Uslužni centar. Nakon toga, informacija se šalje podnosiocu zahteva i to na isti način na koji je zahtev dostavljen. Ovde je bitno pomenuti i da će svi zahtevi, zajedno sa odgovorima, biti dostupni na internet stranici opštine Kikinda.


Obaveza lokalne samouprave biće da sve zahteve građana rešava u roku od 48 sati, a ukoliko to nije moguće,  da objasni zašto.


Ovim putem biće postignute dve vrste rezultata. Kao prvo, biće poboljšana i ubrzana komunikacija između građana i lokalne samouprave. Kao drugo, to će dovesti do efikasnijeg rada lokalne samouprave i do mogućnosti merenja njenog učinka


  • Implementiran koncept „Jedinstveni šalter za izdavanje dozvola“ – One stop shop

Realizacija projekta „Razvoj lokalne samouprave“ podrazumeva i osnivanje jedinstvenog šaltera za izdavanje dozvola. To znači,  da građani i drugi korisnici sve svoje zahteve i rešenje dostavljati i primati na jednom mestu, u kontaktu sa jednim službenikom, bez potrebe da se obraćaju drugim opštinskim javnim preduzećima ili ustanovama.  To će značajno skratiti čitavu proceduru, ali i smanjiti troškove građana.


  • Pored navedenih rezultata, projekat „Razvoj lokalne samouprave“  imaće niz drugih rezultata, poput povećanog učešća građana u radu lokalne samouprave, povećane mogućnosti kontrole opštinske uprave i javnih preduzeća, povećane transparentnosti rada lokalne vlasti i što je najvažnije, povećanog zadovoljstva građana i drugih korisnika uslugama lokalne samouprave


Finansijska vrednost i trajanje projekta


Ukupna finansijska sredstva za realizaciju projekta „Razvoj lokalne samouprave“ iznosi 112.607 €, od čega Delegacija EU sufinansira 90%, odnosno 101.346,3 €, dok je učešće opštine Kikinda 10%, tj. 11.260,7 €.

Projekat će biti realizovan u opštini Kikinda, u periodu od septembra 2010. do septembra 2011. godine.

Pregledajte sve tekstove iz rubrike