Grb Kikinde


Saopštenja Gradskog veća

Pratite rad gradskog veća...

Održana 33.sednica Opštinskog veća

Datum: 17.11.2014.

Opštinsko veće je na današnjoj sednici utvrdilo predlog Odluke o uvođenju samodoprinosa na teritoriji MZ „Banatska Topola“, MZ „Banatsko Veliko Selo“, MZ „Bašaid“, MZ „Iđoš“, MZ „Mokrin“, MZ „Nakovo“, MZ „ Novi Kozarci“, MZ „Rusko Selo“ i MZ „Sajan“. Pravni osnov za donošenje ove odluke sadržan je u članu 22. Zakona o finansiranju lokalne samouprave i članu 88. Statuta opštine Kikinda.

Samodoprinos u svim mesnim zajednicama na teritoriji opštine Kikinda ističe 31.12.2014. godine. Iz dosadašnjeg iskustva očigledno je samodoprinos ima zanačajnu ulogu kao bitan prihod za održavanje redovne delatnosti mesne zajednice, za održavanje i uređenje infrastrukture, finansiranje sporta , kulture i udruženja građana.

U skladu sa ovom temom utvrdili su i predlog Odluke o raspisivanju referenduma za uvođenje samodoprinosa na teritoriji MZ „Banatska Topola“, MZ „Banatsko Veliko Selo“, MZ „Bašaid“, MZ „Iđoš“, MZ „Mokrin“, MZ „Nakovo“, MZ „ Novi Kozarci“, MZ „Rusko Selo“ i MZ „Sajan“. Mesne zajednice na teritoriji opštine Kikinda podnele su inicijativu za uvođenje novog samodoprinosa na području mesne zajednice za period od 01.01.2015. godine do 31.12.2019. godine. Građani mesne zajednice podneli su zahtev koji je potpisalo više od 10% birača sa teritorije svake mesne zajednice da se raspiše referendum radi izjašnjavanja građana o uvođenju samodoprinosa.Član 20. Zakona o finasiranju lokalne samouprave propisuje da odluku o uvođenju samodoprinosa donose građani referendumom. Predviđeno je da se referendum održi u periodu od 14. do 21. decembra 2014.godine (od 07:00 do 20:00 časova) na teritoriji svih Mesnih zajednica.

Takođe, utvrđen je predlog Rešenja o obrazovanju i imenovanju Komisije za sprovođenje referenduma za uvođenje samodoprinosa na teritoriji MZ „Banatska Topola“, MZ „Banatsko Veliko Selo“, MZ „Bašaid“, MZ „Iđoš“, MZ „Mokrin“, MZ „Nakovo“, MZ „ Novi Kozarci“, MZ „Rusko Selo“ i MZ „Sajan“.
Za članove Komisije predloženi su:
1. Aleksandra Majkić, za predsednicu
2. Imre Kabok, za zamenika
3. Vojislava Tanackov, za članicu
4. Dragica Stojanović Žigić, za članicu
5. Živa Knežević, za člana

Opštinsko veće je dalo pozitivno mišljenje o rešenjima sadržanim u Statutu Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge „Kikinda“. Zaključak će se dostaviti Komisiji za statutarna pitanja i normativna akta Skupštine opštine Kikinda.
Statut , u skladu sa zakonom o privrednim društvima i Zakonom o javnim preduzećima i Osnivačkim aktom, sadrži odredbe : o osnivaču, firmi, sedištu, pečatu i štambilju; odgovornosti za obaveze; zastupanju i predstavljanju; planiranju rada i razvoja; unutrašnjoj organizaciji i delatnosti; sredstvima JP „Kikinda“ i načinu raspoređivanja dobiti; sastavu, izboru, opozivu, organa preduzeća; poslovnoj tajni; statusnoj promeni i promeni oblika preduzeća; zaštiti i unapređenju životne sredine; obezbeđenju opšteg interesa; o opštim aktima preduzeća; avnosti u radu i drugim pitanjima koja su od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva JP „Kikinda“.

Održana 32.sednica Opštinskog veća

Datum: 14.11.2014.

Na 32.sednici Opštinskog veća održanoj danas , razmatrane su Izmene i dopune programa poslovanja JP „Opštinska stambena agencija“ Kikinda za 2014.godinu, zatim Pete izmene i dopune programa poslovanja JP „Direkcija za izgradnju grada“Kikinda za 2014.godinu i Izmene i dopune programa poslovanja Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda za 2014.godinu.Sve navedene Izmene i dopune programa poslovanja su prihvaćene i upućene Skupštini opštine Kikinda na usvajanje i razmatranje.

Utvrđen je predlog Odluke o izmenama i dopunama Odluke o budžetu opštine Kikinda za 2014.godinu. Ukupni prihodi i primanja budžeta za budžetsku 2014. godinu ovom izmenom planirani su u iznosu od 2.2205.597.842,10 dinara. Rashodi i izdaci budžeta za 2014.godinu planirani su u iznosu od 2.205.597.842,10 dinara. Ovakav predlog je upućen SO Kikinda na razmatranje i usvajanje.

Utvrđen je i predlog Odluke o donošenju strategije održivog razvoja opštine Kikinda za period od 2014.do 2020.godine. Izrada Strategije je finansirana od strane Pokrajinskog sekretarijata za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu i realizovana je preko Regionalnog centra za društveno-ekonomski razvoj „Banat“d.o.o. iz Zrenjanina.

Utvrđen je i predlog Odluke o donošenju Generalnog urbanističkog plana Kikinde. Izrada Plana generalne regulacije poverena je JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“, Novi Sad. U toku javnog uvida nije dostavljena nijedna primedba na Nacrt Generalnog urbanističkog plana Kikinde.

Novim Zakonom o pravobranilaštvu utvrđena je obaveza lokalne samouprave da najkasnije u roku od 6 meseci od dana stupanja zakona na snagu donesu odluku o uređenju i organizaciji pravobranilaštva.Zakon je stupio na snagu 31.maja 2014.godine. U skladu sa tim je utvrđen predlog Odluke o opštinskom pravobranilaštvu opštine Kikinda.

Utvrđen je i predlog Odluke o držanju domaćih životinja. Potreba za izradom ove Odluke je proistekla iz postojećih problema na području opštine Kikinda koji Odlukom o držanju životinja i neškodljivom načinu uklanjanja životinjskih leševa nisu bili regulisani ili način njihovog rešavanja nije bio u dovoljnoj meri precizan. Odlukom su definisane: zone u kojima nije dozvoljeno držanje domaćih životinja, uslovi za držanje životinja u delovima naselja gde je to dozvoljeno zavisno od vrste i broja domaćih životinja, mere zabrane, nadležnosti inspekcije za zaštitu životne sredine, kaznene odredbe i prelazne i završne odredbe. Ovom Odlukom preciznije su definisani uslovi držanja životinja u zajedničkim dvorištima jer su česte bile primedbe građana koji žive u stanovima sa zajedničkim dvorištem, a imaju problem sa susedom koji tu drži domaće životinje.

Utvrđen je predlog Rešenja o otuđenju iz javne svojine objekta i zemljišta na parceli br.2228 k.o. Kikinda ul.Ulica kralja Petra I broj 166 (bivša fabrika Sloga) putem javnog nadmetanja u svrhu organizovanja proizvodne delatnosti u postojećim objektima. Što je od posebnog značaja s obzirom na stopu nezaposlenosti na području opštine.

Utvrđen je predlog Rešenja o otuđenju iz javne svojine opštine Kikinda, javnim nadmetanjem, najpovoljnijem ponuđaču prizemnog objekta - Poslovne zgrade za koju nije utvrđena delatnost, površine od 95 m2 i zemljišta pod zgradom-objektom u Kikindi, Ulica Miloša Velikog br. 16, upisani u List nepokretnosti br.3899 k.o. Kikinda, postojeći na parceli broj 8956, ukupne površine od 95 m2.

Na ovoj sednici Opštinskog veća utvrđen je još jedan predlog Rešenja o otuđenju iz javne svojine opštine Kikinda, javnim nadmetanjem, najpovoljnijem ponuđaču prizemnog stambenog objekta, površine od 191m2 i zemljišta pod zgradom-objektom u Kikindi, Ulica Dositejeva br. 32, upisani u List nepokretnosti br.3899 k.o. Kikinda, postojeći na parceli broj 4569, ukupne površine od 357 m2.

Članovi Veća su utvrdili i odgovore na odbornička pitanja odbornika Nebojše Tepavca i Dragana Stojanovića i uputili ih Skupštini opštine Kikinda radi upoznavanja odbornika sa istim.

Doneto je Rešenje o davanju saglasnosti na cenovnik usluga zoohigijenske službe. Upravni odbor Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda doneo je Cenovnik Zoohigijenske službe broj: 1082114 od 02.10.2014. godine. Cenovnikom se umanjuje cena troškova predaje animalnog otpada kafileriji sa 35 na 28 dinara po kilogramu.

Doneto je i Rešenje o obrazovanju Komisije za ocenu izveštaja o strateškoj proceni uticaja na životnu sredinu. Za članove Komisije predloženi su sledeći članovi:

1. Miroslava Krnić, spec.struk.inž.zžs, predsednica
2. Slavko Bovan, dipl. pravnik, član
3. Nataša Kovrlija, master inž. arh, članica
4. Jovana Rodić, master inž. arh, članica.

Nakon izrade i usvajanja Strategije razvoja sporta na teritoriji opštine Kikinda za period 2014-2018 godine kao i Akcionog plana za isti period i potrebe njihovog sprovođenja kao i usled nedostatka nezavisnog stručnog tela u oblasti sporta, ukazala se realna potreba za formiranjem savetodavnog tela za pitanja sporta na teritoriji opštine Kikinda. Veće je donelo Rešenje o obrazovanju i imenovanju članova Saveta za sport. Predloženi su sledeći članovi:

1.Angela Mesaroš Živkov
2.Jelena Krvopić
3.Dejan Karanović
4.Vladimir Zorić
5.LJubomir Vasičin

Razmatrana je Informacija u vezi zahteva odreda izviđača“Proka Sredojev“ iz Kikinde za dodelu na korišćenje poslovnog prostora bez naknade. Informacija je prihvaćena i odlučeno je da se Odredu izviđača ,,Proka Sredojev“ iz Kikinde daje na korišćenje poslovni prostor u Kikindi, u Ulici kralja Petra I br. 39., u objektu označenom u etažnom elaboratu pod brojem 4 u prizemlju, od ulaza levo, prostorije 4,5,6,7 prema etažnom elaboratu, ukupne površine 57,46 m2 bez naknade.

Sličan zahtev je uputila i Kancelarija za mlade opštine Kikinda. Prihvaćena je Informacija u vezi zahteva Kancelarije za mlade opštine Kikinda , kojoj se daje na korišćenje poslovni prostor u Kikindi, u Ulici Svetosavska br. 43 i to u objektu označenom u etažnom elaboratu kao poslovni prostor “L“, ukupne površine od 130,48 m2 bez naknade, na period od četiri godine.

Razmatrana je i Informacija o Planu realizacije Regionalnog stambenog programa za izbeglice – potprojekat 2 - izgradnja 25 stambenih jedinica. Ista je prihvaćena, a zadužuje se lice ispred stručne službe JP „Opštinsak stambena agencija „Kikinda za organizaciju i sprovođenje potrebnih aktivnosti na projektu. Stambeni objekat biće izgrađeni na katastarsko j parceli broj 5419, upisanoj u List nepokretnosti broj: 3899, Katastarska opština Kikinda, adresa: ul. Pere Segedinca br.7 i namenjen je obezbeđenju trajnih stambenih rešenja za najugorženije izbeglice iz kategorija utvrđenih Regionalnim stambenim programom.U skladu sa važećim zakonskim propisima, investitor i vlasnik stambenog objekta biće Opština. Takođe, imenovana je i Komisija za izbor korisnika u sledećem sastavu:

1. Aleksandra Majkić, predsednik Komisije;
2. Tatjana Barbulov, zamenik predsednika Komisije;
3. Radovan Ivetić,član Komisije;
Tanja Grujić, zamenik člana Komisije;
4. Aranka Felbab, član Komisije;
Snežana Petrović, zamenik člana Komisije;
5. Milanko Bjelić, član Komisije;
Momčilo Bajkin, zamenik člana Komisije;
6. Danica Puc, član Komisije;
Boris Stupar, zamenik člana Komisije;
7. Ivana Ćurko, član Komisije, predstavnik Komesarijata;
LJiljana Rakić, zamenik člana Komisije, predstavnik Komesarijata.

Opšinsko veće je utvrilo predlog Odluke o sprovođenju Javnog konkursa i utvrđivanja teksta oglasa o javnom konkursu za imenovanje direktora JP “Autoprevoz“ Kikinda i JP „Toplana“ Kikinda i uputilo Skupštini opštine Kikinda na razmatranje i donošenje.

Donet je i Zaključak o politici naplate usluga JKP“6.oktobar“ Kikinda.Ovakav Zaključak se donosi na osnovu preporuke KFW banke iz razloga što je navedeni dokument, odnosno politika naplate naknade za isporučenu vodu, neophodan za kvalifikaciju opštine za projekat izgradnje fabrike vode.

Održana 31.sednica Opštinskog veća

Datum: 15.10.2014.

Na 31.sednici Opštinskog veća utvrđen je Predlog odluke o donošenju Plana generalne regulacije naselja Mokrin. Postupak izrade plana pokrenut je Odlukom Skupštine opštine Kikinda(„Sl.list opštine Kikinda“, br.26/2009), a izrada je poverena JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“.Ukupna površina planskog područja iznosi 571,32ha.

Utvrđen je Predlog Osnivačkog akta Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda“. Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda” osniva se u cilju postizanja efikasnijeg obavljanja komunalnih delatnosti, racionalizacije troškova obavljanja komunalnih delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa uz povećanje kvaliteta pruženih usluga u korist građana – stanovnika opštine kao krajnjih konzumenata.

Javno preduzeće za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda” osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalnih delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika, i to:
- snabdevanje vodom za piće krajnjih korisnika; prikupljanje, tretman i odvođenje otpadnih i atmosferskih voda, uključujući i programiranje, planiranje, organizaciju izgradnje i održavanja vodovodne mreže, mreže otpadnih, atmosverskih i podzemnih voda;
- održavanje čistoće na površinama javne namene, pranje asfaltiranih, betonskih, popločanih i drugih površina javne namene, prikupljanje i odvoženje otpada sa tih površina, održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na površinama javne namene kao i održavanje javnih spomenika, česmi, bunara, fontana, kupališta, plaža i toaleta;
- upravljanje pijacama, komunalno opremanje, održavanje i organizacija delatnosti na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih i drugih proizvoda;
- upravljanje javnim parkiralištima, i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa;
- upravljanje i održavanje groblja i objekata, koji se nalaze u sklopu groblja (mrtvačnica, kapela i krematorijuma), sahranjivanje ili kremiranje, održavanje pasivnih grobalja i spomen obeležja;
- uređenje, zaštita i korišćenje građevinskog zemljišta u Javnoj svojini opštine;
- izgradnja, odražavanje i upravljanje opštinskim putevima, ulicama i nekategorisanim putevima i ostalim javnim površinama u svojini opštine uključujući i zimsko održavanje;
- staranje, programiranje, planiranje i organizacija uređenja i održavanja parkova, ostalih zelenih i rekreativnih površina, grobnih polja, šuma i šumskog zemljišta i ostalih površina javne namene u Javnoj svojini opštine odnosno preduzeća koje je osnovala opština i tekuće i investiciono održavanje javnih zelenih površina;
- planiranje, razvoj, primena i održavanje inforamcionog sistema za potrebe opštine i njenih organa i preduzeća kao i opštinske IKT mreže;
- održavanje kao i unapređenje i razvoj sistema javne rasvete;
- održavanje poslovnog i stambenog prostora u svojini opštine i ostalim oblicima svojine, socijalna stambena izgradnja kao i ostali poslovi vezani za održavanje stambenog prostora;
- stručni inženjersko-tehnički poslovi za potrebe opštine kao investitora (planiranje, upravljanje, vođenje i nadzor nad izgradnjom, rekonstrukcijom, sanacijom i održavanjem ).

Osnivački akt ne predstavlja usklađivanje Osnivačkog akta postojećeg Javnog komunalnog preduzeća, već novi Osnivački akt novog Javnog komunalnog preduzeća koje nije pravni sukcesor postojećih javno komunalnih preduzeća osnovanih od strane opštine Kikinda.

Razmatran je Nacrt rešenja o imenovanju članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge „ Kikinda“. Nacrt je usvojen i upućen je Komisiji za kadrovska , administrativna pitanja i radne odnose Skupštine opštine Kikinda na dalji postupak. Nacrtom se za članove Nadzornog odbora Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda“, na period od četiri godine, predlažu:
1) Milica Tripinović Popov za predsednicu,
2) Branislav Stokić za člana,
3) Član Nadzornog odbora iz reda zaposlenih imenovaće se naknadno, na predlog Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda“.

Razmatran je Nacrt rešenja o imenovanju direktora Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge „Kikinda“. Nacrt je usvojen i upućen je Komisiji za kadrovska , administrativna pitanja i radne odnose Skupštine opštine Kikinda na dalji postupak. Predlaže se Branko Bjelajac iz Novog Sada, za vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća za komunalnu infrastrukturu i usluge “Kikinda“. G-din Bjelajac završio je Prirodno- matematički fakultet u Novom Sadu. Od 1998. godine stalno je zaposlen u JKP „Vodovod i kanalizacija“ Novi sad. U istom javnom preduzeću prošao je sve sektore, do pomoćnika direktora, a od 2012. godine obavljao je funkciju direktora preduzeća. U istom periodu obavljao je sve poslove iz domena javnog sektora grada Novog Sada. U izveštaju Svetske banke, iz 2012. godine, o poslovanju javno komunalnih preduzeća u Srbiji , poslovanje JKP „Vodovod i kanalizacija“ Novi Sad proglašeno je najuspešnijim.

Razmatran je Nacrt rešenja o razrešenju vršioca dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća „6.oktobar“ Kikinda. Prihvata se Nacrt rešenja o razrešenju Milana Karaća funkcije vršioca dužnosti direktora JKP „6.oktobra“ Kikinda i upućuje Komisiji za kadrovska, administrativna pitanja i radne odnose Skupštine opštine Kikinda na dalji postupak. Predlog za razrešenje Milana Karaća sa funcije vršioca dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća „ 6. Oktobar“ Kikinda podneo je Nadzorni odbor na osnovu izjave Milana Karaća date Nadzornom odboru da je doneo odluku da podnese ostavku na funkciju zbog neslaganja sa odlukom o smanjenu zarade i ne slaganja njegove vizije vođenja preduzeća sa vizijom osnivača.

Razmatran je Nacrt rešenja o imenovanju vršioca dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća „6.oktobar“ Kikinda. Nacrt je usvojen i upućen je Komisiji za kadrovska , administrativna pitanja i radne odnose Skupštine opštine Kikinda na dalji postupak. Predlaže se Vesna Miladinov diplomirani inženjer tehnologije za vršioca dužnosti direktora Javnog komunalnog preduzeća „6. Oktobar“ Kikinda. G-đa Miladinov je zaposlena u Javnom komunalnom preduzeću „6. Oktobar“ Kikinda gde obavlja poslove pomoćnika direktora za upotrebljene vode. Poseduje potrebno iskustvo i znanje za obavljanje poslova vršioca dužnosti direktora JKP „6. Oktobar“ Kikinda.

Navedeni Nacrti upućuju se Komisiji za kadrovska , administrativna pitanja i radne odnose Skupštine opštine Kikinda, koja će utvrditi konačne predloge Skupštini opštine Kikinda , kao ovlašćeni predlagač.

Održana 30.sednica Opštinskog veća

Datum: 10.10.2014.

Na 30.sednici Opštinskog veća utvrđen je Predlog odluke o donošenju Plana generalne regulacije naselja Banatsko Veliko Selo. Postupak izrade plana pokrenut je Odlukom Skupštine opštine Kikinda(„Sl.list opštine Kikinda“, br.26/2009), a izrada je poverena JP „Zavod za urbanizam Vojvodine“.Ukupna površina planskog područja iznosi 277 ha.

Utvrđen je i Predlog odluke o izmeni Osnivačkog akta JP „ Toplana „ Kikinda. Predloženom izmenom člana 13. Osnivačkog akta JP „Toplana“ Kikinda brisane su dopunske delatnosti koje preduzeće ne obavlja, a upisane su dopunske delatnosti koje preduzeće vrši i za čije vršenje ispunjava kadrovske i tehničke uslove. Članom 29. Osnivačkog akta regulisano je da Opštinsko veće daje saglasnost na Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta i prethodnu saglasnost na povećanje broja nezaposlenih. Predloženom izmenom Veće bi davalo saglasnost na Akt o sistematizaciji u slučaju da se sistematizacijom povećava broj zaposlenih. Pri tom se polazi od toga da je broj izvršilaca limitiran u planu poslovanja preduzeća, koji Osnivač usvaja i nije moguće povećati broj izvršilaca bez izmena ovog akta.

Utvrđen je i Predlog odluke o sprovođenju preventivne sistematske dezinsekcije i deratizacije na teritoriji opštine Kikinda.Donošenje ove Odluke proisteklo je iz potrebe da se stara odluka iz 1994.godine uskladi sa izmenama propisa iz ove oblasti koje su vršene u proteklih dvadeset godina, kao i da se pojedine odredbe jezički upodobe i osavremene. Pravni osnov za donošenje ove Odluke je član 8.stav 4. Zakona o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti, kao i član 20. stav 11. Zakona o lokalnoj samoupravi.

Utvrđen je Predlog odluke o merama za zaštitu od buke na teritoriji opštine Kikinda. Pravni osnov za donošenje ove Odluke je član 8. Zakona o zaštiti od buke u životnoj sredini ("Sl. glasnik RS", br.36/09 i 88/10) kojim je propisana je obaveza jedinice lokalne samouprave da:
- utvrđuje mere i uslove zaštite od buke, odnosno zvučne zaštite u planovima, programima i projektima, uključujući i one na koje daje saglasnost u postupku strateške procene uticaja, procene uticaja projekata na životnu sredinu, odnosno u postupku izdavanja integrisane dozvole za rad postrojenja i aktivnosti
- vrši akustičko zoniranje na svojoj teritoriji, određuje mere zabrane i ograničenja u skladu sa ovim zakonom;
- vrši nadzor i kontrolu primene mera zaštite od buke u životnoj sredini.
Nova Odluka je doneta sa ciljem da bi se objedinile sve izmene i dopune, te otklonili nedostaci u ranijoj Odluci koji su bili smetnja u radu inspektorima za zaštitu životne sredine u vršenju nadzora nad primenom mere zaštite od buke.

Utvrđen je Predlog odluke o izmeni Odluke o naknadi za zaštitu i unapređenje životne sredine (ekološka taksa). Članom 18. Ove Odluke predviđeno je da će se na pravna lica i preduzetnike ista primenjivati od 01.05.2013.godine, a na fizička lica od 01.01.2015.godine. Trenutna ekonomska situacija u zemlji uticala je na odlaganje naplate ekološke takse kod fizičkih lica.
Utvrđen je Pledlog odluke o izmeni Odluke o određivanju zona i najopremljenije zone na teritoriji opštine Kikinda. Da bi se u što većoj meri ispoštovali kriterijumi za određivanje zona koje su definisane Zakonom o porezima na imovinu (komunalna opremljenost i opremljenost javnim objektima, saobraćajna povezanost sa centralnim delovima opštine Kikinda, odnosno sa radnim zonama i drugim sadržajima u naselju,...) predlaže se izmena prvobitne Odluke o određivanju zona i najopremljenije zone na teritoriji opštine Kikinda u delu koji se odnosi na definisanje prve zone, u smislu njenog proširenja. Poštujući gore navedene kriterijume, predlaže se da pored ulice Trg srpskih dobrovoljaca, prvu zonu čine i sve one ulice koje se direktno graniče sa istom, odnosno koje su u neposrednoj blizini najužeg gradskog jezgra.S obzirom na predloženo proširivanje prve zone, takođe sledi i izmena dela teksta koji se odnosi na drugu zonu, u smislu preciziranja da ona isključuje one ulice, odnosno, delove ulica definisane prvom zonom.

Utvrđen je Predlog odluke o podizanju i održavanju spomenika. Neposredni povod za regulisanje navedene materije je inicijativa koji je podneo Odbor za podizanje spomen obeležja poginulim borcima prilikom čijeg razmatranja je ustanovljeno da postupak i način podizanja i održavanja spomenika nije regulisan. Predlogom Odluke uređena su pitanja vezana za predmetnu problematiku, počev od utvrđivanja lica i organizacija koji su ovlašćeni za podnošenje inicijative, sadržine inicijative, načina imenovanja, sastava i nadležnosti Komisije za spomenike kao nadležnog organa za razmatranje inicijative i njenu ocenu, nadležnosti Skupštine opštine za donošenje odluke o podizanju spomenika, nadležnosti Komisije za spomenike da sprovodi proceduru izbora konkursnog rešenja i nadležnosti Opštinskog veća za donošenje odluke o pristupanju izgradnji spomenika. Predlogom Odluke uređen je postupak kojim se obezbeđuje mogućnost zainteresovane javnosti da se izjasni o inicijativi i da svoje mišljenje i sugestije.Predlogom je predviđena mogućnost da se finansiranje vrši iz donacija, poklona, priloga, budžeta i drugih izvora u skladu sa zakonom.Takođe, predlogom je regulisano održavanje spomenika, nadzor nad primenom Odluke i prekršaji i kazne za prekršaje.

Utvrđen je Predlog rešenja o davanju saglasnosti na upotrebu imena opštine Kikinda u nazivu udruženja građana Omladinski fudbalski klub „ Kikinda 1909“. Članom 31. Statuta opštine Kikinda propisano je da Skupština opštine daje saglasnost na upotrebu imena, grba i drugog obeležja Opštine. S obzirom da ne postoje prepreke , a i radi promocije imena opštine, data je saglasnost za upotrebu imena.

Utvrđeni su odgovori na odborničko pitanje odbornika Milenka Jovanova i Marinka Tomića i upućeni SO Kikinda radi upoznavanja odbornika sa istim.

S obzirom da postoji potreba za nabavkom dobara, usluga i radova koji nisu prvobitno planirane u Planu nabavki za 2014.godinu opština Kikinda je u obavezi da izvrši Izmenu Plana nabavki za 2014.godinu u skladu sa članom 51. Zakona o javnim nabavkama( „Sl.glasniku RS“, br.124/2012).

Opština Kikinda izdvaja neophodna sredstva za finansiranje usluga pomoći u kući, koje je Odlukom o socijalnoj zaštiti („Sl. list opštine Kikinda“, broj 25/2011) poverila Gerontološkom centru Kikinda. Suočeni sa problemom finansiranja službe pomoći u kući, usled ograničenih sredstava koje opština izdvaja i s obzirom da se cene usluga pomoći u kući nisu menjale od 21.02.2013. godine („Sl. list opštine Kikinda“, broj 8/2013), smatramo opravdanim da korisnici sa niskim primanjima treba da budu najmanje opterećeni promenom načina obračuna, dok korisnici koji imaju primanja viša od prosečne zarade usluge pomoći u kući treba da plaćaju po višim cenama. Na osnovu ovoga je donet Pravilnik o normativima i standardima za obavljanje delatnosti pomoći u kući, kriterijumima i merilima za utvrđivanje cene usluga i učešća korisnika i njegovih srodnika u troškovima pomoći u kući.
U skladu sa Pravilnikom doneto je Rešenje o davanju saglasnosti na cene usluga pomoći u kući. Daje se saglasnost na cene usluga pomoći u kući za sat pruženih usluga:
1. za usluge lične higijene - 340,00 dinara
2. za održavanje higijene stana i druge egzistencijalne potrebe - 230,00 dinara.Utvrđene cene plaćaju korisnici (srodnici) kao učešće u ukupnim troškovima pomoći u kući.

Razmatran je Predlog za finansiranje prevoza penzionera. Zaključeno je da pravo na visinu od 30% regresiranog prevoza ima penzioner čija mesečna primanja ne prelaze iznos od 20.000,00 dinara, za prevoz na teritoriji opštine Kikinda. Razlog ovakvog predloga je smanjeni priliv sredstava u opštinskom budžetu, te opština Kikinda neće biti u mogućnosti da i dalje finansira prevoz u obimu u kojem ga je do sada finansirala, jer ovo nije jedina kategorija stanovništva koje finansira lokalna samouprava.
Razmatrana je i Informacija u vezi sa otkupom odnosno kupoprodajom stanova (sa stanarskim ostavama u podrumu) za izbeglice u Ulici Nikole Aleksića br. 23 i 23A (Blok 35) u Kikindi, koju je sačinio Sekretarijat za stambeno-komunalne poslove, urbanizam i privredu (br. III-01-360-Sl./2014 od 09.09.2014). Informacija je prihvaćena a kupci stanova se obavezuju da snose sve troškove u vezi sa overom kupoprodajnih ugovora i uknjižbom nepokretnosti kao i eventualno druge troškove u vezi sa realizacijom ovog pravnog posla. Sekretarijat za stambeno-komunalne poslove, urbanizam i privredu, JP ''Opštinska stambena agencija'' Kikinda, Povereništvo za izbeglice i migracije i Sekretarijat za finansije zadužuju se da, u skladu sa zakonom, sprovedu sve potrebne pravno-proceduralne radnje u vezi sa postupkom otkupa odnosno kupoprodaje 23 stana (sa stanarskim ostavama u podrumu) za izbeglice koji se nalaze u stambenoj zgradi za kolektivno stanovanje u Kikindi, Ulica Nikole Aleksića br. 23 i 23A - Blok 35, u Kikindi.

Razmatrana je Informacija u vezi zahteva Društva za borbu protiv šećerne bolesti opštine Kikinda za dodelu na korišćenje poslovnog prostora bez naknade . Prostorija koja im je ranije dodeljena u dvorištu na Trgu srpskih dobrovoljaca broj 30, u Kikindi, koju i trenutno koriste, rešenjem Agencije za restituciju taj predmetni prostor vraćen u svojinu Varađanin Vladimiru iz Kikinde i Varađanin Branislavu iz Kikinde. Shodno rešenju Agencije za restituciju Društvo za borbu protiv šećerne bolesti opštine Kikinda bi u narednom periodu trebalo da napusti prostoriju koju trenutno koristi kako bi taj poslovni prostor bio predat braći Varađanin iz Kikinde. Opštinsko veće je razmatrajući ovu Informaciju donelo odluku da dodeli nove prostorije Društvu u ulici Trg srpskih dobrovoljaca broj 23, u Kikindi, površine od 27,66 m2 bez naknade.

U nizu informacija razmatrana je i Informacija o sredstvima dobijenim za sufinansiranje učešća opštine Kikinda u IPA prekograničnom projektu (Rumunija-Srbija). Dobijena sredstva od strane Ministarstva kulture i informisanja za sufinansiranje učešća opštine Kikinda u IPA prekograničnom projektu „Living heritage – an unlimited resource“ iznose 351.887,00 RSD i namenski će se utrošiti za realizaciju projekta. Ovaj iznos koji je odobrilo Ministarstvo trošiće se na sledeći način:
- Iznajmljivanje autobusa od Kikinde do Uzdina i od Uzdina do Temišvara i nazad, za učesnike festivala u Temišvaru: =109.243,00 dinara,
-Usluge transportnih troškova za ATA karnet za festival tradicionalnih proizvoda u Temišvaru: =57.772,00 dinara,
-Izrada 20 foto – panela za izložbu fotografija u Kikindi i Uzdinu =184.872,00 dinara.

Razmatrana je i Informacija o ponudi za potpisivanje sporazuma o saradnji Novih Kozaraca i rumunske opštine Dudešti Veki. Informacija Sekretarijata za lokalni ekonomski razvoj i turizam opštine Kikinda u vezi sa ponudom opštine Dudešti Veki o potpisivanju Sporazuma o saradnji i bratimljenju između navedene pogranične rumunske opštine i mesne zajednice Novi Kozarci je prihvaćena . Ova pogranična naselja su i dosada sarađivala na kulturnom i sportskom planu.Bratimljena ova dva mesta bi proširilo prijateljstvo i unapredilo odnose ne samo na kulturnom i sportskom planu već i na privrednom,ekonomskom i drugom planu.

Udruženje priređivača zabavnih igara Vojvodine iz Zrenjanina dostavilo je ponudu za zakup javne površine parkinga u Nemanjinoj ulici i zelene površine pored parkinga radi postavljanja luna parka u dane održavanja manifestacije „Dani ludaje 2014“. Članovi Opštinskog veća su razmatrali ovaj zahtev i prihvatili ponudu Udruženje priređivača zabavnih igara Vojvodine iz Zrenjanina . Izdavanje javne površine u zakup izvršiće se uz zaključenje ugovora, a nacrtom ugovora predviđeno je smanjenje buke od emitovanja muzike sa 65 na 55 decibela u toku dana i sa 55 na 45 decibela u noćnim satima.

Odsek zaštite poljoprivrednih imanja i održavanja komunalnih objekata do sada je obavljao poslove oko žetve, aktivnosti na uređenju grada, košenja trave na kritičnim mestima u gradu, poslove na uređenju komunalne infrastrukture, atmosferske i kišne kanalizacije, kao i redovne aktivnosti zaštite poljoprivrednih imanja definisane Odlukom o zaštiti poljoprivrednih imanja na teritoriji opštine Kikinda. Da bi se izašlo u susret sve brojnijim zahtevima građana neophodno je da se u okviru postojećih radnih zadataka, Odseku zaštite poljoprivrednih imanja i održavanja komunalnih objekata daju ovlašćenja za obavljanje poslova na sprovođenju sledećih aktivnosti:čišćenje obodnih i odvodnih kanala,uređenje prilaznih puteva i uređenje pristupnih puteva. Opštinsko veće se saglasilo sa davanjem dodatnih ovlašćenja Odseku zaštite poljoprivrednih imanja i održavanja komunalnih objekata.

Utvrđuje se Predlog rešenja o imenovanju direktora Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda i zajedno sa Listom kandidata, broj: 1054/14 koju je utvrdio Upravni odbor Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda. Na osnovu sprovedenog postupka ocenjivanja, a u skladu sa članom 19. Odluke o postupku i načinu imenovanja direktora javnih preduzeća opštine Kikinda, Upravni odbor Javne agencije za poljoprivredu i malu privredu opštine Kikinda, utvrdio je listu kanditata za izbor direktora Javne agencije u koju je uvrstio kandidata Gorana Mijalkovića i Jovana Romakova.

Utvrđen je predlog Odluke o davanju na korišćenje Opštini Kikinda, bez naknade, na neodređeno vreme, nekretnine – zgrade političkih organizacija u Kikindi, tzv. „Budišinova palata“, Trg srpskih dobrovoljaca broj 6, postojeća na kat. parceli broj 6268/1, uknjižene površine od 589 m2, upisana u list nepokretnosti broj 2932 k.o. Kikinda, označena kao zgrada broj 1 i upućuje se Skupštini opštine Kikinda radi usvajanja i dostavljanja Vladi Republike Srbije na razmatranje i donošenje. Namera opštine kao eventualnog korisnika objekta je da izvrši urgentne intervencije koje bi bar privremeno sprečile teža oštećenja objekta , ali i da ga sačuva kao svojevrsan kulturni i istorijski spomenik od daljeg propadanja. Kako je objekat u procesu restitucije, Opština Kikinda u ovom momentu može da predloži Vladi Republike Srbije putem Republičke direkcije za imovinu davanje na korišćenje istog do okončanja postupka pred Agencijom za restituciju. Podnoseći ovaj predlog imali smo u vidu činjenicu da opština poseduje dokaze kojim može da dokaže da je objekat 1954. godine otkupljen od starog vlasnika, te da ne postoji osnov za naturalnu restituciju.

Razmatrana je i Informacija u vezi zahteva Streljačke družine ,,Kikinda“ za dodelu na korišćenje katastarske parcele broj 1792 k.o. Kikinda bez naknade. Veće je zaključilo da se daje Streljačkoj družini ,,Kikinda“ na korišćenje katastarska parcele broj 1792 k.o. Kikinda, koja je u javnoj svojini opštine Kikinda bez naknade do privođenja predmetne parcele predviđenoj nameni. Ova parcela se u prošlosti koristila kao vojno strelište a koju je opština Kikinda pribavila u svojinu od Ministarstva odbrane RS. U zahtevu Streljačke družine ,,Kikinda“ se ističe da je udruženje modernizovalo opremu i oružje koje poseduje te bi dodela predmetne parcele bilo od izuzetnog značaja za rad streljačkog kluba kao i za organizovanje obuke vatrenim oružjem za fizička i pravna lica kao i sportsko streljaštvo. Strelište koje bi Streljačka družina ,,Kikinda“ osposobila za upotrebu, davalo bi se na korišćenje lovačkim udruženjima u cilju unapređenja lovnog turizma a strelište bi koristili i pripadnici Policijske uprave Kikinda koji bi na strelištu vršili obuku izvođenja bojevog gađanja.

Članovi Opštinskog veća su dali saglasnost na Plan rada zimske službe –kriterijume i standarde održavanja puteva u zimskim uslovima na teritoriji opštine Kikinda za sezonu 2014/2015.godine koji je izradilo Javno preduzeće „Direkcija za izgradnju grada“ Kikinda. Plan je sačinjen po ustaljenoj metodologiji i sadrži sve potrebne elemente i baziran je na proceni meteoroloških uslova i sutuacije na terenu, kao prosek iz prethodne tri godine.

U skladu sa ovom tačkom dnevnog reda doneto je i Rešenje o obrazovanju Štaba zimske službe, u čijem sastavu se nalaze:
1. Milivoj Linjački, član Opštinskog veća – predsednik Štaba
2. Danica Santovac, v.d. direktorke JP „Direkcija za izgradnju grada“ Kikinda – zamenica predsednika
3. Željko Đurđev, komandir Saobraćajne policijske ispostave Kikinda – član
4. Dragan Berić, rukovodilac Odeljenja za vanredne situacije Kikinda – član
5. Jelena Aleksić, komunalna inspektorka Opštinske uprave Kikinda – članica
6. Miodrag Kuzmanov, saobraćajni inspektor Opštinske uprave Kikinda – član
7. Pavle Popović, komunalni inspektor Opštinske uprave Kikinda – član
8. Goran Dumitrov, predsednik MZ „Mokrin“ Mokrin – član
9. Miodrag Kostić, direktor izvođača radova – član
9. Milan Gašić, rukovodilac Zimske službe JP „Direkcija za izgradnju grada“ Kikinda – član
10. Đorđe Klenanc, zamenik rukovodioca Zimske službe JP „Direkcija za izgradnju grada“ Kikinda – član.

Zadatak Štaba zimske službe je staranje o realizaciji Plana rada zimske službe za sezonu 2014/2015. godine, sa kriterijumima i standardima održavanja puteva u zimskim uslovima na teritoriji opštine Kikinda.Štab zimske službe je nadležan i odgovoran za: koordinaciju aktivnosti i kontrolu sprovođenja Plana rada zimske službe, izmenu Plana rada zimske službe i podnošenje predloga za uvođenje dodatnih mera za otklanjanje posledica vremenske nepogode.

Finansijski aspekt je sagledan kroz razmatranje Izveštaja o izvršenju Odluke o budžetu opštine Kikinda za period 01.01.- 30.09.2014. godine.
Ukupni prihodi i primanja budžeta za budžetsku 2014. godinu planirani su u iznosu od 2.253.750.982,46 dinara. Ukupni prihodi i primanja za period 01.01.-30.09.2014. godine ostvareni su u iznosu od 1.386.888.628,71 dinara.
Rashodi i izdaci budžeta za 2014.godinu planirani su u iznosu od 2.253.750.982,46 dinara. Ukupni rashodi i izdaci za period 01.01.-30.09.2014. godine ostvareni su u iznosu od 1.373.232.965,19 dinara sa početnim stanjem.

Takođe je razmatrana i Informacija vezana za ugovor o poveravanju delatnosti uređenja i održavanja javnih parkilarišta, koja je usvojena od strane Opštinskog veća. U njoj se navodi da pored neizvršenih finansijskih obaveza po osnovu ugovora postoji i niz problema i primedbi najvećim delom korisnika usluga. Povodom toga predstavnici opštine Kikinda izašli su sa nizom predloga za rešavanje nagomilanih primedbi: izgradnja depoa za napuštena i havarisana vozila, obeležavanje parking mesta i dodela brojeva u skladu sa zakonskim rešenjima o dimenzijama jednog parking mesta, uniformisanje i akreditovanje kontrolora, preuzimanje vozila 24 sata u toku svih 7 dana u nedelji, konstantan rad servera, održavanje parking mesta u zimskom periodu i obezbediti kostantnu funkcionalnost mesta za parkiranje, vođenje evidencije o svim reklamacijama i primedbama korisnika, pismeni odgovori na reklamacije korisnika u roku od 8 dana, cenu doplatne karte smanjiti sa 1.200,00 dinara na 300,00 dinara, smanjenje cene za prvu i drugu zonu za 10% i dr. Sve ove primedbe su iznete na satanku predstavnicima Metroparkinga i očekuje se otklanjanje istih ili će nastupiti raskid ugovora o poveravanju delatnosti uređenja i održavanja javnih parkirališta. Sve predloge i obrazloženja predstavnika Metroparkinga nadležni organi opštine Kikinda razmotriće i doneće konačnu odluku.

Razmatrana je i Informacija o programu vodosnabdevanja i kanalizacije u opštinama srednje veličine u Srbiji, koja je kao takva i usvojena. Opština Kikinda i JKP“ 6 oktobar“ su dobili mogućnost da apliciraju za kredit od Nemačke KFW banke za izgradnju fabrike vode. Naša opština je jedna od nekoliko opština u Republici Srbiji koja učestvuje u programu pod nazivom vodosnabdevanje i kanalizacija u opštinama srednje veličine u Srbiji. Za sada ne postoji konkretan predlog ali će po ovom pitanju Opštinsko veće naknadno doneti zaključak. Da bi došlo do potpisivanja ugovora opština Kikinda i JKP „6.oktobar“ moraće da izvrše potrebne predradnje, a sa aktivnostima počeće se već u novembru 2014.godine.

Utvrđen je Predlog rešenja o imenovanju članova Komisije za spomenike, koji se i upućuje Skupštini opštine Kikinda na razmatranje i donošenje. Za predsednika i članove komisije predlažu se :
1. Slobodan Kojić za predsednika,
2. Milovan Blažić za zamenika predsednika,
3. Dušan Dejanac za člana,
4. Aranka Blat za članicu,
5.Radmila Perović za članicu,
6. Vladimir Pudar za člana,
7. Mladen Đuran za člana.

Održana 29. sednica Opštinskog veća

Datum: 17.09.2014.

Na 29. sednici Opštinskog veća doneta su dva Zaključka o onemogućavanju učešća na javnoj licitaciji državnog zemljišta u k.o. Banatska Topola i u k.o. Kikinda.

Mesna zajednica „Banatska Topola“ Banatska Topola, udruženje „Oranica“ iz Banatske Topole i grupa građana iz Banatske Topole obratila su se zahtevom da se jednom broju fizičkih lica onemogući učešće na javnom nadmetanju za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini u k.o. Banatska Topola koje će se održati 17.09.2014. godine. U zahtevu ističu da navedena lica imaju prijavljena prebivališta u Banatskoj Topoli, ali da ne borave i ne žive na navedenim adresama.

Zakonom o poljoprivrednom zemljištu i Oglasom za javnu licitaciju regulisani su način, uslovi i postupak izdavanja u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini i time data mogućnost fizičkim i pravnim licima da pod jednakim uslovima zakupe državno zemljište. Međutim, na prethodnim i ovoj licitaciji uočeno je da pojedina fizička lica pokušavaju da naruše utvrđena pravila zakupljivanjem zemljišta preko drugih lica i fiktivnim prijavljivanjem prebivališta u drugim mestima. Ovakvi postupci izazivaju nezadovoljstvo i negodovanje svih građana posebno poljoprivrednih proizvođača. U nameri da se onemoguće ovakve radnje i zaštite intersi poštenih poljoprivrednih proizvođača, prihvaćen je zahtev MZ „Banatska Topola“, udruženja „Oranica“ i grupe građana Banatske Topole te se zbog fiktivnog prijavljivanja prebivališta fizičkim licima navedenim u odluci onemogućava učešće na javnoj licitaciji.

Grupa od devetnaest građana sa prebivalištem u Kikindi podnela je, dana 17.09.2014. godine prijavu-zahtev kojim traži da se jednom broju fizičkih lica sa prijavljenim prebivalištem u Kikindi, onemogući učešće na javnom nadmetanju za davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini u k.o. Kikinda koje će se održati 18.09.2014. godine. U zahtevu ističu da navedena lica imaju prijavljena prebivališta u Kikindi , ali da ne borave i ne žive na navedenim adresama. Usled fiktivnog prijavljivanja prebivališta ovim fizičkim licima se onemogućava učešće na javnoj licitaciji i time je uvažen zahtev grupe građana sa pribivalištem u Kikindi, koji su uočili i prijavili ove neregularnosti.