Датум: 25.07.2014.
На 26.седници Општинског већа детаљно су разматрани Извештаји о пословању ЈП „Дирекција за изградњу града“ Кикинда, ЈП „Општинска стамбена агенција“ Кикинда, ЈКП „6.октобар“ Кикинда, ЈП „ Топлана“ Кикинда, ЈП „ Аутопревоз“Кикинда, ЈП „ Информативни центар Кикинда, ЈП „ Градско зеленило и пијаца“ Кикинда, као и Извештај о пословању Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда за период 01.01.-30.06.2014.године.
На основу достављених Извештаја о финансијском пословању свих јавних предузећа за период 01.01.-30.06.2014.године Општинско веће је прихватило исте са предлогом Скупштини да их не усвоји због недовољно оствареног обима пословања и исказаних ефеката.
Веће је разматрало и прихватило Извештај о извршењу Одлуке о буџету општине Кикинда за период 01.01.-30.06.2014. године. Укупни приходи и примања за период 01.01.-30.06.2014. године остварени су у износу од 872.539.225,37 динара. Укупни расходи и издаци за период 01.01.-30.06.2014. године остварени су у износу од 861.885.554,39 динара са почетним стањем. Основ за подношење овог извештаја скупштини локалне власти и Општинском већу је: Закон о буџетском систему ( „Сл.лист РС“бр.54/09, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013-испр. и 108/2013 - члан 76).
Такође, разматране су и прихваћене измене и допуне програма пословања ЈП „ Дирекција за изградњу града“ Кикинда, ЈП „ Општинска стамбена агенција“ Кикинда и Јавна агенција за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда за 2014.годину. Друге Измене и допуне програма пословања ЈП „Дирекција за изградњу града“ Кикинда за 2014. годину уследиле су након сагледавања реализације прихода и расхода у предходних шест месеци, при чему смо услед смањеног прилива средстава у буџет Општине суочени са чињеницом да се одређене инвестиције не могу реализовати у овој години. Другом изменом и допуном програма пословања ЈП «Дирекција за изградњу града» Кикинда за 2014. годину укупна средства у износу од 542.883.200 динара се смањују на 476.594.264 динара. Сва средства су планирана из средстава буџета општине Кикинда.Изменама и допунама програма пословања JП Општинска стамбена агенција Кикинда за 2014. годину укупни приходи и расходи предузећа смањују се са 151.784.050 динара на 110.003.512 динара.Изменама и допунама програма пословања Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда за 2014. годину укупни приходи и примања као и расходи и издаци Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда који су планирани у износу од 81.775.062 динара се повећавају на 87.185.000 динара. Од тога планирани приходи и расходи из буџета се повећавају са 76.165.062 динара на 82.185.000 динара а планирани приходи и расходи из осталих прихода се смањују са 5.610.000 динара на 5,000,000 динара.
Утврђен je предлог Одлуке о изменама и допунама Одлуке о буџету општине Кикинда за 2014. год. и упућује се Скупштини општине Кикинда на разматрање и усвајање.
Чланови Већа су утврдили предлоге Одлука о утврђивању месечне накнаде за рад именованим члановима надзорног одбора ЈП „Општинска стамбена агенција“ Кикинда , „Дирекција за изградњу града“ Кикинда и ЈКП „ 6.октобар“ („Службени лист општине Кикинда“ бр. 42/2013), члан 2. мења се и гласи:„Накнада из члана 1. ове Одлуке утврђује се у висини од 18.000,00 динара за председника односно 13.500,00 динара за чланове, у нето износу.“Утврђени су и предлози Одлука о утврђивању месечне накнаде за рад именованим члановима надзорног одбора ЈП „Топлана“ Кикинда, ЈП „ Аутопревоз“ Кикинда и ЈП „Градско зеленио и пијаца“ Кикинда („Службени лист општине Кикинда“ бр. 42/2013), члан 2. мења се и гласи: „Накнада из члана 1. ове Одлуке утврђује се у висини од 13.500,00 динара за председника односно 10.800,00 динара за чланове, у нето износу.“Утврђен је и предлог Одлуке о утврђивању месечне накнаде за рад именованим члановима надзорног одбора ЈП „Информативни центар Кикинда“ („Службени лист општине Кикинда“ бр. 42/2013), члан 2. мења се и гласи:„Накнада из члана 1. ове Одлуке утврђује се у висини од 10.800,00 динара за председника односно 7.200,00 динара за чланове, у нето износу.“
Чланови Општинског већа су утврдили Предлог одлуке о измени Одлуке о постављању монтажних објеката и уређаја на површинама јавне намене. Измена се састоји у следећем: члан 8. Одлуке о постављању монтажних објеката и уређаја на површинама јавне намене („Службени лист општине Кикинда“, број 7/2014) мења се и гласи:
„Члан 8.
Комунална такса за заузимање површине јавне намене не може се одредити и платити за мање од једног квадратног метра.
У случају заузимања површине јавне намене преко једног квадратног метра заузета површина јавне намене одређује се и комунална такса се плаћа за сваки заузети и започети десети део од квадратног метра.“
Утврђен је и предлог Одлуке о измени Одлуке о висини накнаде путних трошкова,накнадама и другим трошковима одборника и чланова радних тела Скупштине Општине,Општинског већа и Председника Општине због уштеда у буџету Општине Кикинда, а измене се састоје у следећем ( „ Сл.лист Општине Кикинда „ , бр.39/2012 ) : Члан 7. мења се и гласи :
Члановима Радних тела из реда грађана за рад на седницама радних тела припада накнада у износу од 5% просечне бруто зараде по запосленом у Републици Србији, за месец који претходи месецу исплате.
Висина накнаде за рад на седницама радних тела образованих на основу посебног закона утврђује се актом о образовању.
Одборницима припада месечна накнада за рад у висини од 25% просечне бруто зараде по запосленом у Републици Србији, за месец који претходи месецу исплате.
На дневном реду 26.седнице Општинског већа се нашао Предлог одлуке о измени и допуни Одлуке о оснивању Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда који се предлаже из разлога што је, поред стручне спреме и радног искуства које директор треба да поседује, Одлуком потребно утврдити и стручну оспособљеност, односно знања, која кандидат треба да поседује и која се проверавају у изборном поступку. Поред наведеног одлуку је потребно и допунити одредбама о поступку и начину спровођења изборног поступка и одредбом да за директора не може бити именовано лице које је стално запослено у Јавној агенцији.Наведене допуне произилазе из члана 16, 22. и 27. Закона о Јавним агенцијама. На основу овога утврђен је Предлог одлуке о измени и допуни Одлуке о оснивању Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда.
У складу са предходном тачком дневног реда утврђен је Предлог одлуке о расписивању јавног конкурса за именовање директора Јавне агенције за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда , а у складу са Законом о Јавним агенцијама.
Утврђује се Предлог решења о продужењу мандата вршиоца дужности директора Јавне агенцију за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда. Јовану Ромакову, дипломираном инжењеру ратарско-повртарског смера из Кикинде, продужава се мандат вршиоца дужности директора Јавне агенцију за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда до окончања поступка избора директора Јавне агенције по расписаном јавном огласу.
Чланом 79. Закона о буџетском систему („Службени гласник РС“, бр. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/2012, 62/2013, 63/2013-испр. и 108/2013), дефинисано је да садржину завршног рачуна чини и Извештај о екстерној ревизији стога је Општинско веће разматрало Информацију о Извештају о екстерној ревизији завршног рачуна буџета.Скупштина општине Кикинда је на седници одржаној 06.06.2014. године усвојила Одлуку о завршном рачуну буџета општине Кикинда за 2013. годину без Извештаја о екстерној ревизији јер није благовремено добијена сагласност Државне ревизорске институције.Такође је на истој седници донета Одлука о избору ревизорске куће за екстерну ревизију завршног рачуна буџета општине Кикинда за 2013. Годину.На основу Одлуке о избору ревизорске куће за екстерну ревизију завршног рачуна буџета општине Кикинда за 2013. годину (Сл.лист општине Кикинда, бр. 14/2014) ревизију завршног рачуна буџета општине Кикинда је извршила ревизорска кућа „Stanišić audit“ doo Beograd. Извештај је усвојен на овој седници.
Као и у досадашњној пракси утврђени су одговори на одборничка питања следећих одборника Мирослава Грујића, др Милована Блажића, Владимира Пудара, Стевана Грбића и Вукосаве Томић и упућују се Скупштини општине Кикинда ради упознавања одборника са истим.
Предлог за доношење новог Правилника о условима за постављање монтажних објеката и уређаја на површинама јавне намене произишао је из потребе да се Правилник усагласи са Одлуком о постављањну монтажних објеката и уређаја на површинама јавне намене („Службени лист општине Кикинда“; број 7/2014), као и из потребе да се због више мањих измена усклађивање са Одлуком изврши у форми новог Правилника. На основу овога донет је нови Правилник о условима за постављање монтажних објеката и уређаја на површинама јавне намене на 26.седници Општинског већа.
Општинско веће је донело Одлуку о расподели средстава по Јавном конкурсу за суфинансирање пројеката у области унапређења и заштите животне средине у општини Кикинда у 2014.години. Прихвата се Предлог за доделу средстава на основу пријава пристиглих на Јавни конкурс. Средства ће се исплаћивати у зависности од висине одобреног износа и термина реализације пројекта у току 2014. године. Са корисницима којима су одобрена средства закључиће се уговори. Корисници су у обавези да правдају утрошак примљених средстава до краја 2014. године. Списак корисника је објављен на сајту општине Кикинда, www.kikinda.org.rs, у делу ИНФОРМАЦИЈЕ - АКТУЕЛНИ КОНКУРСИ.
Веће је донело Решење о измени Решења о образовању комисије за процену тржишне вредности непокретности у јавној својини општине Кикинда. Комисја има задатак да на основу захтева Секретарјата за стамбено-комуналне послове, урбанизам и привреду, председника општине или начелника Општинске управе, утврди тржишну вредност непокретности у јавној својини општине Кикинда, сачини писмени извештај о утврђеној процени и исти достави подносиоцу захтева. Марица Тодоровић, актуелна председница именоване комисије стекла је услов за одлазак у пензију, те се појавила потреба за замену председнице комисије. Нова председница комисије је Јелена Бајић Иветић.
С обзиром на смањено остварење прихода у буџету општине Кикинда у 2014. години и немогућности испуњавања доспелих обавеза Општинско веће је разматрало Информацију о увођењу ванредних мера код буџетских корисника почев од августа 2014.године. Информација је прихваћена од стране Већа и подразумева следеће ванредне мере:
а) Забрањује се свим буџетским корисницима буџета општине Кикинда преузимање било каквих нових обавеза. У случају преузимања нових обавеза општина Кикинда ће предузети адекватне мере којим ће санкционисати такво понашање. б) Смањење масе за плате за следећа јавна предузећа и то:
- ЈП „„Дирекција за изградњу града“ Кикинда за 30%
- ЈКП „6.ОКТОБАР“ Кикинда за 30%
- ЈП „Општинска стамбена агенција“ Кикинда за 30%
- ЈП „Топлана“ Кикинда за 30%
- „Јавна агенција за пољопривреду и малу привреду општине Кикинда“ за 20%
в) ЈП „Градско зеленило и пијаца“ Кикинда, ЈП „Аутопревоз“ Кикинда, ЈП „Информативни центар Кикинда“ исплата минималне зараде.
У складу са темом буџета општине Кикинда разматрана је и Информација о обустави финансирања дневница за службено путовање у земљи и накнада трошкова путовања за долазак и одлазак са рада на територији града Кикинда. Информација је усвојена.
На 26.седници чланови већа су разматрали и Информацију о обављеном здравственом прегледу стабала копривића у улицама Браће Татића и Генерала Драпшина. Сарадници Института за низијско шумарство и животну средину из Новог Сада, др Верица Васић и др Предраг Пап обавили су здравствени преглед стабала америчког копривића у улицама Браће Татић и Генерала Драпшина. Детаљном анализом дрвореда констатовано је да је здравствено стање стабала нарушено у већем обиму у делу дрвореда улице Браће Татић и делу улице Генерала Драпшина ( између попречних улица Милоша Великог и Саве Текелије). У овом делу улице смештене су државне институције (зграда Полицијске управе, ОШ „Вук Караџић“, Пошта) као и већи број стамбених и угоститељских објеката. На стаблима су због негативног антропогеног утицаја и повећане флуктуације возила видљива механичка оштећења, коренов систем је оштећен подземним инсталацијама и линијом топловода, и стабла су асиметричне крошње које се надвијају над коловозом. У овом делу улице планирана је реконструкција топловода, тако да ће сами радови још више угрозити тренутно стање стабала. Стручњаци из Института наводе да би у овом делу улице требало уклонити 50 посто свих стабала ( то су стабла са појавом централном трулежи и асиметричне крошње као и новопосађена стабла која немају перспективу и превшна стабла), односно конкретно 52 стабла са неправилном крошњом и појавом трулежнице, 19 новопосађених стабала и 4 превршена стабла. Доброг здравственог стања је свега 66 стабала.У продужетку дрвореда стабла су већих димензија и са симетричним, углавном правилно формираним крошњама. Стабла су у овом делу имала повољније услове за развој, тако да су углавном задовољавајућег здравственог стања. У овом делу је за уклањање 35 стабала. Доброг здравственог стања је 204 стабла.Коначно мишљење је да санација стабала у контексту орезивања грана, орезивања „у главу“ или заштите насталих пререза неће значајно поправити здравствено и физиолошко стање стабала. Нарочито је дат акценат на стабла у делу улице Браће Татић и првом делу улице Генерала Драпшина.Здравствени преглед дрвореда је од изузетног значаја за Општину ради очувања дрвореда као и осталог зеленила. Имајући у виду ову чињеницу Секретаријат за заштиту животне средине дао је предлог ЈП „Градском зеленилу и пијаци“ да програмом рада 2014. године буде обухваћено праћење здравственог стања зеленила.
Разматрана је и прихваћена Информација о предлогу за смањење закупнине пословног простора општине Кикинда, коју је сачинио Секретаријат за стамбено – комуналне послове, урбанизам и привреду Општинске управе општине Кикинда. Умањује се закупнина линеарно за 10% за све закупце општинског пословног простора, почев од 01.08.2014. године па надаље, не врши се усклађивање закупнине са индексом потрошачких цена почев од 01.08.2014. до 31.12.2014. године, а обрачунаваће се камата на кашњење плаћања фактурисане закупнине .
Разматрана је Информација у вези захтева за доделу на коришћење пословног простора у објекту у улици Хајдук Вељкова ББ у Кикинди. Закључено је да ће Секретаријат за стамбено-комуналне послове, урбанизам и привреду да сачини уговоре о коришћењу предметних просторија са фактичким корисницима, без накнаде.
Разматрана је Информација у вези коришћења просторија четврте месне заједнице у Кикинди од стране удружења ,,Amarro Kham”. Закључено је да се раскида Уговор о коришћењу пословног простора закључен 15.11.2011. године између општине Кикинда и удружења ,,Amarro Kham” из Кикинде, даном доношења овог закључка због непоштовања одредби уговора од стране удружења ,,Amarro Kham” из Кикинде и обавезује се удружење ,,Amarro Kham” из Кикинде да се исели из просторија које користе у објекту четврте месне заједнице у року од 15 дана од дана пријема овог закључка, те кључеве од просторија предају радницима пољочуварске службе у објекту четврте месне заједнице.
Општинско веће је разматрало и прихватило Информацију Секретаријата за локални економски развој и туризам у вези са реализацијом програма “Пољопривредно – предузетнички инкубатори за младе”. Предложено је Секретаријату за локални економски развој и туризам да у сарадњи са Јавном агенцијом за пољопривреду општине Кикинда сачини Нацрт правилника о раду у “Пољопривредно – предузетничком инкубатору” и достави га Већу на разматрање и усвајање до 20. августа 2014. године.
Секретаријат за локални економски развој и туризам и Јавна агенцији за пољопривреду општине Кикинда требало би да дају председнику општине Кикинда и Општинском већу предлог за чланове Управног одбора Пољопривредног инкубатора до 20. августа 2014. године.
Разматрала се и Информација Секретаријата за локални економски развој и туризам у вези са предлогом Пројекта „Наставка дигитализације архивске грађе Великокикиндског диштрихта“ за Јавни конкурс за доделу бесповратних средстава локалним самоуправама са територије АПВ за суфинасирање пројеката планског уређења туристичких тематских целина“ број 133 – 401 – 2414 / 2014 – 04. Донет је закључак да се не конкурише по овом пројекту због стања буџета општине Кикинда јер је потребно и сопствено финансијско учешће у истом.
Чланови Већа су разматрали и усвојили Информацију о регионалном стамбеном програму за избеглице која подразумева стамбено збрињавање избегличких породица изградњом стамбене зграде кроз под пројекат 2 ( парцела у улици Пере сегединца 7) као и под пројекат 5 ( парцела у улици Душана Васиљева 45), чију ће реализацију спроводити Комесаријат за избеглице и миграције РС.Општина Кикинда ће у реализацији оба под пројекта пружити сву административну, техничку и стручну помоћ.
У оквиру пројекта „ Укључи се и брини“ општина Кикинда била је лидер у пројекту, а и даље је одговорна за основна средства и опрему, предложили смо Општинском већу да донесе одлуку да се опрема за превоз привремено одузме од следећих Центара за социјални рад: у Кикинди, Новој Црњи, Житишту и Сечњу , јер не користе предвиђеној сврси, односно наведене Општине нису наставиле пружање услуга предвиђених пројектом. С обзиром да возила још нису враћена донет је закључак да се раскину Уговори о коришћењу путничких моторних возила, закључени између општине Кикинда и горе поменутих општина.
Веће је разматрало и процену ФЕР вредности грађевинских објеката и опреме ЈКП „6.октобар“ Кикинда и прихватило исту . Поштујући Закон о јавној својини потребно је да ЈКП 6.октобар ефекте процене вредности комплетне мреже као и саму мрежу искњижи из својих књига са 01.01.2014.године а локална самоуправа наведено укњижи у своје књиге након стицања права својине. Такође је потребно да ЈКП 6.октобар ефекте процене осталих непокретности као и саме непокретности искњижи из својих књига са 01.01.2014.године а локална самоуправа непокретности укњижи у своје књиге након стицања права својине обзиром да оснивач није дао ЈКП 6.ОКТОБАР сагласност за стицање права својине на наведеним непокретностима.
Општинско веће је донело Решење о давању сагласности на цену смештаја у прихватној станици. Цена по кориснику износи 800,00 динара. Утврђену цену плаћа општина Кикинда, у складу са одредбама Уговора о обављању послова прихватне станици ни одредбама одлуке о социјалној заштити општине Кикинда.
Разматран је предлог за финансирање превоза ученика, студената, слепих и слабовидих лица, пензионера, ратних војих инвалида и других категорија становништва. Донет је следећи закључак:
1. На терет буџета општине Кикинда за 2014. годину, позиција 248 – одобрава се финансирање регресираног превоза, од 40%, ученика средњих школа са пребивалиштем на територији општине Кикинда, од места боравка до Кикинде и назад, изузев у време школског распуста.Одобрава се финансирање регресираног превоза, од 40%, ученика средњих школа који имају пребивалиште на територији општине Кикинда, а наставу похађају у школама ван територије општине Кикинда, од места становања до Кикинде и назад.Даје се препорука ЈП „Аутопревоз“ Кикинда да одобри комерцијални попуст од 20% за превоз ученика средњошколаца од места боравка до Кикинде и назад.Финансирање регресираног превоза ученика средњошколаца од 20% , од цене превозне карте на релацијама на којима овлашћени аутопревозник нема организован линијски превоз, вршиће се на основу захтева ученика и одобрења Секретаријата за друштвене делатности.
2. На терет буџета општине Кикинда за 2014. годину, позиција 249 – одобрава се финансирање дела трошкова путовања студената са пребивалиштем на подручију општине Кикинда, од 40% од цене превозне карте, на релацији Кикинда – место студирања и назад.
3. На терет буџета општине Кикинда за 2014. годину, позиција 252 – одобрава се регресирање превоза слепих и слабовидих лица и ратних војних инвалида, са пребивалиштем на подручију општине Кикинда.Право на висину од 30% регресираног превоза има пензионер чија месечна примања не прелазе износ од 20.000,00 динара.Право на регресиран превоз имају слепа и слабовида лица у виду четири бесплатне вожње у току месеца, уколико се подаци о одређеном лицу налазе на овереном списку Удружења слепих и слабовидих лица.Право на регресиран превоз имају ратни војни инвалиди, у виду шест бесплаттних вожњи у току месеца, уколико се подаци о одређеном лицу налазе на овереном списку Удружења ратних војних инвалида.
4. Право на бесплатан превоз имају ученици основних школа са пребивалиштем на територији општине Кикинда, из места боравка до места школовања у редовним основним школама, ОШ “6. Октобар“, ученици основних школа који се превозе до СЦ “Језеро“ на пливање у току трајања наставе физичког васпитања и ученици основних школа који користе градски превоз у зимском периоду.Одобрава се финансирање регресираног превоза од 40%, ученика ОМШ „Слободан Малбашки“ Кикинда, који имају пребивалиште на територији општине Кикинда, од места боравка до Кикинде и назад, изузев у време школског распуста.
5. Средства за финансирање превоза одобравају се почев од 01.09.2014. до 31.12.2014. године.
6. Финансирање регресираног превоза реализоваће се путем ЈП “Аутопревоз“ коме су поверени послови организовања локалног превоза путника и које има капацитете и линије за организацију регресираног превоза.
7. Обавезује се ЈП “Аутопревоз“ да организује превоз лица из тачака 1.,2.,3. и 4. као и послове везане за утврђивање права, издавање и контролу коришћења ученичких и студентских карата, вођење евиденције за обрачун и рефундацију трошкова превоза.
8. Обавезује се ЈП „Аутопревоз“ Кикинда да, Секретаријату за друштвене делатности, уз месечну фактуру достави комплетну евиденцију са калкулацијом о бесплатном и регресираном превозу из тачака 1., 2., 3. и 4. на основу које ће се вршити плаћање.
9. Ближи услови, о међусобним правима и обавезама везаним за реализацију регресираног и бесплатног превоза, регулисаће се уговором.
На 26.седници донет је закључак којим се задужује председник општине Кикинда да у циљу спровођења поступка усклађивања колективних уговора јавних предузећа, јавне агенције, јавних установа и Општинске управе са одредбама Закона о изменама и допунама закона о раду откаже све колективне уговоре и у року од 15 дана од дана подношења отказа покрене поступак преговарања ради закључења нових колективних уговора.